در همان هفته ای که Axios پنج سالگی خود را جشن گرفت، استارتاپ خبری معروف به سبک سرمقاله سریع خود، Axios Pro را راه اندازی کرد، یک سرویس اشتراک متمرکز بر معاملات در فناوری مالی، فناوری سلامت و خرده فروشی.
Axios از همان ابتدا به برنامه هایی برای راه اندازی یک محصول اشتراکی ممتاز اشاره کرده است. در سال 2016، موسس Axios، جیم واندهی گفت که نمیتوانست تصور کند که برای سرمایهگذاری جدید خود "فوق العاده شیفته اشتراکی کمتر از 10000 دلار" باشد. قیمت Axios Pro که به تازگی معرفی شده، بسیار کمتر از آن است – 600 دلار در سال برای یک خبرنامه یا 1800 دلار در سال برای همه خبرنامههای Pro – اما هنوز برای خواننده علت قیمتی ندارد. (دو هفته آزمایشی رایگان وجود دارد، اما گزینه پرداخت ماهانه وجود ندارد.)
بنابراین Axios Pro برای چه کسی است؟ یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه سرنخ هایی را ارائه کرد.
"چیزهایی در دنیای معاملات و معامله گران در حال رخ دادن است. و هرگز زمان کافی برای پیگیری هر شرکت، معامله، اعلامیه یا هر چیز دیگری وجود ندارد. دن پریماک، نویسنده خبرنامه Pro Rata میگوید: «این فقط خستهکننده است. "ما یک محصول جدید برای کمک به رفع آن داریم."
او ادامه میدهد: اگر «یک سرمایهدار مخاطرهآمیز، سرمایهگذار سهام خصوصی، بانکدار، معاملهگر، مؤسس، مدیر اجرایی، هر کسی که به معاملات اهمیت میدهد» هستید، Axios Pro برای شما ساخته شده است.
🚨 شکستن:
Axios Pro برای تجارت باز است! https://t.co/IyVi2nIA72 pic.twitter.com/8by1zlqQvd
— دن پریماک (@danprimack) 10 ژانویه 2022
نیک جانستون، ناشر Axios، گفت که موفقیت خبرنامه Primack Pro Rata – که بیش از 200000 مشترک رایگان دارد – به سوق دادن Axios به سمت این نسخه از یک محصول ممتاز کمک کرد.
جانستون گفت: «پرو راتا، به یاد داشته باشید، آن ایمیلها از آدرس ایمیل دن میآیند و اگر پاسخ را بزنید، به دن میرود. ما رابطه بسیار خوبی با خوانندگان خود ایجاد کردهایم و بنابراین فکر میکنم در آن سطح شخصی، ما فکر میکردیم که بهتر است با قیمت مصرفکننده ساخته شود – صدها دلار در مقابل هزاران دلار.
جانستون خاطرنشان کرد: با یک محصول اشتراک سازمانی مانند Politico Pro (که از هزاران در سال شروع می شود) یا ترمینال بلومبرگ (بیشتر)، "شما کارت اعتباری شخصی خود را بیرون نمی آورید و آن را بکشید تا یکی از آن ها را دریافت کنید." مشترکان Axios Pro احتمالاً در دنیای فینتک، فناوری سلامت و خردهفروشی حرفهای هستند، اما جانستون فکر میکند که این تفاوت ایجاد میکند که مجبور نباشند برای اشتراک با افسر تدارکات یا مدیر مالی خود تماس بگیرند.
علاوه بر سه خبرنامه اولیه، Axios قصد دارد «تعاملات رسانهای» و «تعاملات آب و هوا» را به عنوان محصولات Axios Pro عرضه کند. این تیم با دو خبرنگار در هر ضرب، به علاوه دو سردبیر اختصاصی شروع می کند.
Axios که در حال حاضر 2.4 میلیون مشترک در 34 خبرنامه رایگان دارد، از بیان اینکه چند درصد از مشترکان رایگان امیدوارند به اشتراک های Axios Pro تبدیل شوند خودداری کرد، اما جانستون گفت که چشمانش به تعدادی از حوزه های پوشش – از جمله سیاست های مراقبت های بهداشتی – است که می تواند. تولید محصولات حرفه ای آینده
جانستون گفت: «در سرتاسر اتاق خبر، ما به خبرنامههایی که داریم نگاه خواهیم کرد که موضوعات را به طور گسترده پوشش میدهند و مکانهایی را شناسایی میکنیم که اگر بیشتر سرمایهگذاری کنیم و روی موضوعات خاصتر عمیقتر شویم، به محصولی تبدیل میشویم که خوانندگان برای آن پول پرداخت میکنند». .
اولین نسخه های خبرنامه که صبح چهارشنبه منتشر شد، برای خوانندگان فعلی Axios آشنا خواهد بود. متن پررنگ، نقاط گلوله، شکلکها و سرصفحههایی مانند «1 چیز بزرگ»، «چرا مهم است» و «با اعداد» وجود دارد. خبرنامه های حرفه ای همچنین دارای تبلیغات و نکات شخصی هستند، مانند گزارشگر خرده فروشی، ریچارد کولینگز، از جمله عکسی از مراسم قبل از بازی برای سران کانزاس سیتی که خانواده وی در آن شرکت داشتند.
جانستون گفت که بخشی از سرگرمی – و چالش – راهاندازی چیزی جدید در Axios این بود که «ذهنیت راهاندازی» آنها به تیم اجازه میدهد تا محصولات خبری خود را به طور مداوم تغییر دهند.
برای روزنامه نگاری، یک عنصر کیفی در آن وجود دارد. شما خبرنامه را خواندید: آیا این خوب است؟ آیا این چیزی به من می گوید که من نمی دانم؟ شما هم نگاه کنید، نرخ های باز چقدر است؟ پاسخ های خواننده چیست؟ این روزنامهنگاری چگونه در اکوسیستم بیتهای پوشش داده میشود؟» جانستون گفت. «برای Pro، مجموعه دادههای اضافی خواهیم داشت. چند نفر در حال ثبت نام هستند؟ چند نفر آن را امتحان می کنند؟ چند نفر پس از آزمایش آن را پرداخت می کنند – و سپس یک سال دیگر تمدید می کنند؟ ما همه آن چیزها را مرور می کنیم و سپس به دنبال چرخاندن دستگیره خواهیم بود. آیا نقطه قیمت درست است؟ آیا آهنگ خبرنامه صحیح است؟ آیا مناطق تحت پوشش را به درستی محدود کرده ایم؟ آیا ما یک اکوسیستم برای مشترکین ایجاد کرده ایم – برای رویدادها یا تعامل اضافی؟ من فکر میکنم اینها همه چیزهایی هستند که ما احتمالاً شش ماه تا یک سال آینده را صرف کشف کردن آن خواهیم کرد، حتی زمانی که در حال راهاندازی موارد جدید هستیم.»