چگونه از Spotify به سرویس موسیقی دیگری جابجا می شوید؟ چه گزینه هایی وجود دارد؟ و کدام سرویس بیشترین دستمزد را به هنرمندان میدهد؟ جنجالهای مداوم بر سر پادکست برجسته اسپاتیفای، جو روگان، که اطلاعات نادرست واکسن او باعث شده است که نوازندگان موسیقی خود را از این پلتفرم بیرون بکشند، همچنین باعث شده بسیاری از شنوندگان به دنبال جایگزینهایی باشند. گزارش شده است که Spotify 31% از کل بازار استریم موسیقی را به خود اختصاص داده است، یعنی بیش از دو برابر نزدیکترین رقیب خود – Apple Music – با 15%. چه انگیزه پیوستن به نیل یانگ و جونی میچل در تحریم آنها را داشته باشید، یا فقط به آن علاقه مند باشید. با دیدن گزینههای جایگزین، تغییر پس از سالها استفاده از این سرویس میتواند دلهرهآور به نظر برسد. اما واقعاً آسان است. سرویسهای استریم معمولاً قراردادهای قفلی ندارند، بنابراین اگر به دنبال تغییر به سرویس دیگری هستید، اولین قدم لغو اشتراک فعلیتان است. متأسفانه، Spotify امکان لغو اشتراک از طریق برنامههای تلفن خود را فراهم نمیکند، بنابراین شما باید از طریق یک مرورگر وب وارد سیستم شوید و اشتراک پریمیوم خود را از طریق عملکرد تنظیمات حساب لغو کنید. بسته به زمانی که مشترک شدهاید، میتوانید ویژگیهای برتر را تا زمان پرداخت بعدی حفظ کنید. پس گزینهها چیست؟1. Apple Music هنگامی که Apple Music راه اندازی شد، احساس سختی و محدودیت داشت. اما در چند سال گذشته راه درازی را پیموده است، با پیشرفتهای گسترده در عملکرد، انتخاب موسیقی (75 میلیون آهنگ)، رادیو، لیستهای پخش و سایر ویژگیها مانند موزیک ویدیوها که Spotify ندارد. تجربه کاربر اکنون بسیار نزدیکتر به نظر میرسد. به Spotify اپل همچنین صدای بدون اتلاف و فضایی را برای کیفیت بهتر گوش دادن راه اندازی کرده است. صدای بدون افت چیزی است که Spotify در سال 2021 وعده داده بود اما راه اندازی نشده است. اگر قبلاً در اکوسیستم اپل هستید این قطعا بهترین گزینه است، اما یک برنامه اندرویدی نیز وجود دارد. اپل سه ماه را به صورت رایگان به کاربران جدید ارائه می دهد اما پس از آن اشتراک را دریافت می کند. 11.99 دلار استرالیا (9.99 پوند) در ماه یا 119 دلار استرالیا (99 پوند) در سال، با برنامه های خانوادگی 17.99 دلار استرالیا (14.99 پوند) در ماه است. همچنین قراردادهای اشتراک همراه با سایر سرویسهای اپل، مانند فضای ذخیرهسازی iCloud و Apple TV+ وجود دارد.YouTube Music کیفیت صدا را ندارد. از دیگر خدمات، اما، اگر قبلاً حق بیمه YouTube را دریافت کردهاید، بدترین معامله نیست. عکس: تیاگو پرودنسیو / داکس / زوما وایر / رکس / شاتر استوک 2. YouTube Music اگر برای اشتراک YouTube Premium پرداخت کنید – 14.99 دلار استرالیا (11.99 پوند) در ماه – YouTube Music را به صورت رایگان دریافت می کنید. حدود 60 میلیون آهنگ دارد و به همراه آن به ویدیوهای یوتیوب نیز دسترسی خواهید داشت. کیفیت صدا ظاهراً به خوبی سایر سرویسها نیست، اما دارای لیست پخش و ایستگاههای رادیویی و سایر ویژگیهایی است که در جاهای دیگر میبینید. مانند Apple Music و اکوسیستم آن، اگر قبلاً یک کاربر اندروید هستید، این گزینه سادهتری است. شما.3. آمازون موزیک استرالیاییهایی که برای Amazon Prime پرداخت میکنند میتوانند به نسخه محدودی از موسیقی آمازون (فقط 2 میلیون آهنگ در SD) دسترسی داشته باشند، یا برای خدمات کامل، ماهانه 11.99 دلار استرالیا است. در بریتانیا، 7.99 پوند در ماه برای اضافه کردن به Prime یا 9.99 پوند در ماه برای مشتریان غیر Prime است. دارای آهنگهای صوتی بدون اتلاف و فضایی، آهنگهای ۷۵ میلیونی، پادکستها، فهرستهای پخش و ادغام با سایر فناوریهای آمازون است. یانگ در این هفته پیشنهادی را با آمازون برای چهار ماه موسیقی رایگان برای ثبت نام های جدید در این سرویس تبلیغ کرده است. اگر می خواهید از دادن پول خود به سه تا از بزرگترین شرکت های فناوری خودداری کنید، تعداد زیادی از گزینه های دیگر وجود دارد.
منحصربهفردترین ویژگی Tidal تعهد آن است که هر ماه 10٪ از هزینه اشتراک شما را به هنرمند شما که بیشترین پخش جریانی را پخش میکند، میدهد.4. TidalTidal همیشه به عنوان سرویسی مطرح شده است که بهترین پاداش را به هنرمندان می دهد و بهترین کیفیت صدا را ارائه می دهد. دارای یک کاتالوگ از مسیرهای 80 متری و یک ردیف رایگان است که مشابه Spotify عمل می کند. از این تعداد، طرحهای 11.99 دلار استرالیا (9.99 پوند) و 23.99 دلار (19.99 پوند) هستند، که دومی به هنرمندی که هر ماه بیشتر به او گوش میدهید، 10 درصد از هزینه اشتراک خود را پاداش میدهد. علاوه بر صدای با کیفیت بالا و همه موارد ویژگیهای مورد انتظار، Tidal بیش از 350000 ویدیو و پخش زنده کنسرت دارد. سایر شرکتهای غیر عمده ارائه دهنده خدمات پخش شامل Napster (بله، سرویس اشتراکگذاری فایل همتا به همتا قانونی شده است)، Qobuz و Pandora. انتقال لیستهای پخش بزرگترین مشکل برای افرادی که به دنبال تغییر هستند، لیست های پخش طولانی مدت شما را منتقل می کند. این کار از طریق خدمات شخص ثالث آسان تر می شود. اگر میخواهید سریع باشد، باید هزینه کنید، اما اگر تعداد زیادی برای انتقال ندارید یا زمان ندارید، معمولاً میتوانید هر بار یک لیست پخش را به صورت رایگان تبدیل کنید. محبوبترین آنها برنامه SongShift است (اگرچه این فقط در iOS در دسترس است) و Soundiiz (که در یک مرورگر وب اجرا می شود). باید به برنامهای که انتخاب میکنید اجازه دهید به حسابهایی که میخواهید تغییر دهید، اما پس از اتمام میتوانید دسترسی را حذف کنید. اگر آهنگی در فهرست پخش یافت نشد، معمولاً سرویسها پرچمگذاری میشوند. گاهی اوقات به سادگی عدم تطابق با نام دقیق آهنگ است و می توان آن را به عنوان یک ترکیب یا عنوان متفاوت یافت. خدمات چقدر به هنرمندان پرداخت می کنند؟ شرکت ها تمایل دارند اطلاعات مربوط به میزان پرداختی که به هنرمندان برای هر جریان می دهند را حفظ کنند. یک راز کاملا محافظت شده اما گزارشی از Tricordist در سال 2020 تصویری از پرداخت های خشن را ارائه می دهد که هنرمندان می توانند انتظار داشته باشند. بر اساس این گزارش، Spotify برای هر استریم 0.00348 دلار آمریکا، Apple Music 0.00675 دلار آمریکا، آمازون 0.00426 دلار آمریکا، Google می پردازد. 0.00554 دلار آمریکا و Tidal 0.00876 دلار آمریکا می پردازد. با کمال تعجب، شرکت تناسب اندام Peloton با پرداخت 0.03107 دلار آمریکا به ازای هر جریان، در صدر فهرست قرار می گیرد. Napster همچنین با نرخ 0.00916 دلار آمریکا بالاتر از سایرین است. همه اینها هنوز برای هنرمندان به طرز تکان دهنده ای پایین است، اما بهترین گزینه احتمالاً Tidal خواهد بود. علاوه بر این که نرخ استریم اندکی بالاتر از میانگین است، Tidal همچنین به طور مستقیم 10٪ از طرح سطح بالای خود را برای هر کاربر به هنرمندان پرداخت می کند – بسته به اینکه کاربر کدام هنرمند را بیشتر استریم می کند. اما اگر می خواهید مستقیماً از هنرمندان پشتیبانی کنید، باید میتوانید وینیل یا نسخههای دیجیتالی موسیقی را از طریق iTunes یا سرویسهای مشابه بخرید، یا مستقیماً از طریق Bandcamp یا Soundcloud پرداخت کنید. به یاد داشته باشید، اگر آلبومی را از bandcamp بخرید، تقریباً معادل مالی است که هنرمند هر روز موسیقی خود را پخش میکند. 3 سال.- Posthuman (@posthuman) 4 مه 2021