چرا ایرتل بهترین دوست جدید گوگل است؟

یک ایمیل 🔒 هفتگی که تغییرات اساسی در تجارت، فناوری و امور مالی را که در هفت روز گذشته در هند رخ داده است را توضیح می دهد. به نحوی که هرگز فراموش نخواهی کرد کسی این را برای شما فرستاده است؟ اینجا ثبت نام کنید

داستان ما 22 سال پیش آغاز می شود، زمانی که یک شرکت مخابراتی فرانسوی به نام Orange آگهی منتشر کرد.

نمی‌دانم سال 1999 دقیقاً قبل از سقوط دات کام چگونه بود یا نه.

اگر این کار را نمی کنید، اجازه دهید من به شما کمک کنم. به این فکر کنید که جهان امروز به یکباره چقدر گیج کننده شده است. یک غوغای دائمی، آزاردهنده و دائمی از چیزهایی وجود دارد که جادویی، اسرارآمیز و در عین حال بسیار مبهم هستند – مانند web3، metaverse، و حرفه ای در مدیریت محصول.

از بسیاری جهات، سال 1999 چیزی شبیه به آن بود.

مطمئناً، همه کمی نگران باگ Y2K بودند (اگر نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم، لطفاً آن را در گوگل جستجو کنید. ما در آن زمان نمی توانستیم برگردیم)، اما سال 1999 نیز اولین و اولین نمونه از فناوری بود. – خوش بینی اتصال اینترنت به تازگی تبدیل به جریان اصلی شده بود. تلفن های همراه شروع به مقرون به صرفه شدن کردند. و آینده جادویی به نظر می رسید. این زمانی است که کلماتی مانند تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیکی (لرزش) در مکالمات منظم در مورد آینده ظاهر می شوند.

کسانی که خوش بین ترین بودند و معتقد بودند که زمین را به ارث خواهند برد و دنیایی را که ما در آن زندگی می کنیم شکل خواهند داد، موجودیت هایی بودند که مالکیت و انقلاب اینترنت و موبایل را به راه انداخته بودند.

شرکت های مخابراتی.

Orange Telecom یکی از این شرکت ها بود. و در سال 1999، تبلیغی جسورانه و آینده نگرانه را در مورد اینکه چگونه فناوری بخشی از زندگی ما خواهد بود، از صبح تا شب منتشر کرد، که همه توسط خدمات Orange پشتیبانی می شود.

می‌توانید بعداً کل آگهی را در اینجا تماشا کنید، اما مجبور نیستید. چشمگیرترین فریم ها را در زیر با یادداشت هایم ثبت کرده ام. لطفا کیفیت پایین تصاویر را ببخشید – این بهترین نسخه ای است که می توانم پیدا کنم.

آگهی با دستیار مجازی آرامش‌بخشی باز می‌شود که می‌گوید صبح بخیر، زمان و تاریخ و پیش‌بینی روز را اعلام می‌کند.

در واقع، هیچ خطی در کل آگهی وجود ندارد به جز دستیار مجازی، که اعلان‌های وضعیت را از طریق تصاویر بصری برنامه در طول روز استفاده می‌کند. موارد استفاده مختلف همه تصور و تجسم شده است.

این چشم انداز اورنج از آینده بود.

مانند Orange Home، که نه تنها دستگاه قهوه ساز را راه اندازی می کند، بلکه حمام را نیز راه اندازی می کند.

یا Orange Talk، یک سرویس تماس ویدیویی.

آینده انتقال پول با استفاده از تلفن همراه شما بود.

و بررسی Orange Travel برای دریافت نقشه روی تلفن خود.

این آگهی حتی به سناریوهای عملی تری هم رفت، مانند پخش یک فیلم از دستگاه شما به تلویزیون اتاق نشیمن.

بیشتر بود. امنیت نارنجی، برای خانه شما. هویت نارنجی، برای احراز هویت و دسترسی به شما. Orange Health، برای حفظ اطلاعات سلامت شخصی شما.

و سپس، درست در انتها، پس از اینکه این آینده همه تجسم شد، تبلیغ با این قاب به پایان می رسد.

در سال 1999، آینده نارنجی بود.

امروزه Orange یازدهمین اپراتور بزرگ مخابراتی در سراسر جهان است و بیش از 250 میلیون مشترک دارد که بیشتر آنها در اروپا هستند. این هنوز یک شرکت قدرتمند است و سالانه میلیاردها درآمد کسب می کند.

تقریباً تمام چیزهایی که اورنج به عنوان آینده در آن تبلیغ تجسم کرده بود، با شباهت‌های وهم‌آوری به وقوع پیوست. ما از دستگاه های خود با برنامه های کاربردی برای همه چیز از نقشه ها، پرداخت ها، و پخش جریانی گرفته تا ردیابی سلامت، خانه و حتی هویت استفاده می کنیم. ما حتی دستیارهای صوتی آرامش بخش داریم.

و اگر در مورد آن فکر کنید، یک شرکت بیشتر این موارد را کنترل می کند.

نارنجی آن را دید، اما وقتی بالاخره رسید، آینده نارنجی نبود.

در واقع، هیچ شرکت مخابراتی آینده را نبرد.

دیروز، Google سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری را در Bharti Airtel، اپراتور پیشرو مخابراتی هند اعلام کرد [1965901570درصدازسرمایهگذاریبهصورتنقدیخواهدبود،درازایسهامیدرAirtelو30درصدباقی‌ماندهبرایتوافق‌هایتجاریبرایساختچیزهاییمانندتلفن‌هایهمراهارزان‌ترباهدفافزایشدسترسیوگنجاندندیجیتالاست

این دومین سرمایه گذاری گوگل در یک شرکت مخابراتی هندی است. در سال 2020، 4.5 میلیارد دلار در Jio Platforms سرمایه گذاری کرد و 7.7 درصد از سهام این شرکت را در اختیار گرفت.

بیایید شیرجه بزنیم.

آیا می دانید چه چیزی از یک میلیارد دلار جالب تر است؟

در یک سطح، وقتی بزرگترین رقیب شما 4.5 میلیارد دلار از یکی از قدرتمندترین شرکت‌های فناوری در جهان جمع‌آوری می‌کند، فکر می‌کنم باید وحشتناک باشد. برای اینکه این درست در میانه یک بیماری همه گیر جهانی اتفاق بیفتد، با تمام رهبری ایرتل که در خانه قفل شده بودند، روی یک تماس زوم جمع شده بودند تا بفهمند این برای آنها چه معنایی دارد و چگونه واکنش نشان دهند، باید سورئال باشد.

در آن زمان، طرح بازی Jio را در اینجا توضیح دادم. (اتفاقا، این یکی از محبوب ترین نسخه های The Nutgraf است و اگر هنوز آن را نخوانده اید، توصیه می کنم بعداً آن را بخوانید.)

در آن، چیزی را ترسیم کردم که آن را پشته فناوری مصرف کننده نامیدم، که به این شکل است.

شرکت‌هایی که محصولات و خدمات را در بالای پشته می‌سازند درآمد کسب می‌کنند. آنهایی که در پایین هستند تبدیل به کالا می شوند. و هر چه یک شرکت لایه های بیشتری را در یک پشته کنترل کند، موقعیت آن سودمندتر خواهد بود. اساساً، چیزی که من می‌گفتم این بود که یک شرکت مخابراتی بودن بسیار بد است. پشته. من آن را در نسخه بهتر توضیح دادم، اما این همان چیزی است که پایان بازی Jio به نظر می رسد، به صورت لایه هایی در یک پشته، همه از طریق مشارکت و سرمایه گذاری تجسم شده است.

این وضعیتی بود که ایرتل در سال 2020 به آن خیره شده بود. این موقعیتی بود که جیو از آن مانور داد و از جناحین دور شد.

وسوسه انگیز است که فکر کنیم ایرتل با یک نقشه حیله گرانه خودش پاسخ داد. یک شاهکار را به راه انداخت.

خب… دقیقاً نه.

صادقانه بگویم، اصلاً مشخص نبود که ایرتل قصد دارد در پاسخ به آن چه کاری انجام دهد. با این حال، آنچه باید بدانید این است که اگرچه ممکن است مشترکین کمتری نسبت به Jio داشته باشد، اما ایرتل دارای مشترکین با ارزش بیشتری است. با این حال، نیاز به ساخت یک اکوسیستم یا یک پلتفرم با همه این مشترکین برای رقابت با Jio داشت. بنابراین سال گذشته، تصمیم گرفت تقریباً همان کاری را که Jio انجام داده بود انجام دهد – یعنی دارایی های دیجیتال خود را در یک شرکت جداگانه جمع آوری کند و از سرمایه گذاران برای آن شرکت پول جمع آوری کند.

در آن زمان، پراتاپ، همکار من، گزارش داد که جاه‌طلبی‌های دیجیتال ایرتل توسط سه ستون کلیدی استوار است.

اول، تبلیغات موبایلی وجود داشت.

در هند، ایرتل ادز بعد از گوگل، فیس بوک و آمازون بزرگترین بازیکن بعدی خواهد بود. Airtel Ads حتی پلتفرم‌های adtech واسطه‌ای مانند InMobi – اولین اسب شاخدار هند – و Affle را که به صورت عمومی معامله می‌شود شکست خواهد داد. مدیر اجرایی به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا آنها مجاز به صحبت با رسانه ها نبودند.

در حالی که Bharti اکنون چهار تا پنج سال است که دارای تبلیغات عمودی است، بازسازی شده است و به ندرت می توان آن را اجرا کرد. برنامه این است که Bharti استراتژی adtech آمازون را تکرار کند. علیرغم اینکه آمازون دیر وارد بازی تبلیغاتی شد، به عنوان سومین بازیکن بزرگ ظاهر شد و تبلیغات را در صفحات وب و برنامه های خود منتشر کرد. این برخلاف پادشاهان دنیای تبلیغات، گوگل و فیس بوک است که تبلیغات را در برنامه ها و صفحات وب شخص ثالث نیز منتشر می کنند. مهمتر از همه، این بدان معناست که هم آمازون و هم بهارتی داده ها را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی گذارند.

A Jio Platforms for Bharti Airtel, The Ken

دوم، پرداخت های تلفن همراه بود

پرداخت ها به عنوان راهی برای جلوگیری از ریزش کاربران و تشویق آنها به تعامل با Airtel در نظر گرفته می شود. با این حال، این شرکت با وجود راه اندازی کیف پول Airtel Money خود در سال 2012، پیشرفت چندانی در این زمینه نداشته است. اگر Bharti بتواند ویژگی های دیجیتالی خود را با موفقیت به پیش ببرد، کیف پول آن می تواند فرصتی برای جبران جایگاه از دست رفته در بازار پیشروان مانند گوگل داشته باشد. پرداخت و PhonePe.

A Jio Platforms for Bharti Airtel, The Ken

سومین خدمات ابری و تجارت تلفن همراه بود.

«Airtel می‌تواند مجموعه‌ای از محصولات را در سراسر قیف ارائه دهد. یکی از مدیران که از نزدیک با تیم دیجیتال این شرکت کار کرده است، توضیح داد: از ایجاد آگاهی، تولید سرنخ طبیعی، تا تبدیل منطقی حلقه با ارائه پشتیبانی از ارتباطات ابری از طریق Airtel IQ.

بیایید فرض کنیم Swiggy تصمیم گرفته تا سهم خود را با Airtel Digital انجام دهد. نه تنها می‌تواند برای جمعیت‌شناسی مشتریان خاص در ویژگی‌های دیجیتال Bharti تبلیغ کند. سپس می‌تواند با ارائه کوپن‌ها از طریق، مثلاً Airtel Thanks، آنها را وادار کند که واقعاً از طریق آن سفارش دهند. در نهایت، هنگامی که این کاربران را تبدیل کرد، می‌تواند از خدمات ارتباطی ابری Airtel برای اتصال آنها به پشتیبانی مشتری استفاده کند.

A Jio Platforms for Bharti Airtel, The Ken

با این حال، در حالی که ایرتل در حال کشف چگونگی انجام این کار بود، به یک طناب نجات دست یافت. یکی از اهداف اصلی مشارکت جیو و گوگل، ساخت یک تلفن 4G مقرون به صرفه بود. این دستگاه برای Jio بسیار مهم است زیرا به حفظ کاربران تلفن همراه با ارتقاء آنها به یک دستگاه بهتر کمک می‌کند و می‌توان از آن برای حذف کاربران رده پایین 2G Airtel استفاده کرد.

به چند دلیل، اما بیشتر به دلیل همه‌گیری و کمبودهای همراه آن، این تلفن با تاخیر مواجه شد. قرار بود سال گذشته راه اندازی شود و هنوز اینجا نیست. من با جزئیات بیشتر در مورد آن اینجا نوشتم.

و سپس، ناگهان، ایرتل مانند… هی…

هنگامی که از ایرتل پرسیده شد که چگونه ایرتل برای مقابله با یورش جیوفون بعدی برنامه ریزی کرده است، رهبری ایرتل اشاره کرد که ممکن است با آتش با آتش مبارزه کنند. و در 13 سپتامبر، تنها چند روز پس از اعلام تأخیر JioPhone Next، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه ایرتل قصد دارد تلفن‌های کم‌هزینه با مارک مشترک همراه با برنامه‌های داده را برای انتقال مشترکین 2G به شبکه 4G خود عرضه کند.

با این حال، از بین بردن این امر آسان نخواهد بود. هنگامی که جیو در سال 2017 از دومین JioPhone خود – یک تلفن ویژگی 4G – رونمایی کرد، چهار سال و سرمایه گذاری تقریباً 2 میلیارد دلاری برای فروش 100 میلیون دستگاه طول کشید. و در حالی که این دستگاه در روزهای اولیه خود دستاوردهای سریعی را ارائه می کرد، این جذابیت با گذشت زمان کاهش یافته است. با این حال، Airtel با این بازی غریبه نیست، زیرا آن را به عنوان بخشی از عملیات آفریقایی خود با موفقیت اجرا کرده است. در واقع، بیشتر از Airtel که از کتاب بازی Jio پیروی می کند، ممکن است عکس آن درست باشد.

در حالی که گوشی هوشمند Jio-Google به مشکل تولید می رسد، ایرتل آماده می شود تا پاسخ دهد،  The Ken

اساسا، ایرتل متوجه شد که اگر جیو اینقدر طول بکشد تا دستگاه را دریافت کند، ممکن است به ایرتل پنجره ای بدهد تا همان استراتژی را تکرار کند. به سراغ شرکت‌های OEM رفت و مذاکراتی را در مورد ساخت دستگاه‌های کم‌هزینه آغاز کرد. به هر حال، مقداری علاقه وجود داشت، اما پیشرفت کند بود. حتی اگر موفق به ساخت یکی از این دستگاه ها شود، چنین دستگاهی یک تغییر دهنده بازی نخواهد بود، زیرا Airtel واقعاً به یک شریک در سطح سیستم عامل و خدمات نیاز دارد.

تصور می‌کنم در نقطه‌ای، شخصی واقعاً بالادست ایرتل به سند استراتژی آن‌ها نگاه کرد و چشمانش به آنچه به عنوان سه ستون استراتژی دیجیتال خود نوشته بودند افتاد.

تبلیغات.

پرداخت ها.

ابر سازمانی.

اگر تنها شرکتی وجود داشت که در تبلیغات دیجیتال، یک برنامه پرداخت محبوب، یک بخش ابر سازمانی، و یک سیستم عامل تلفن همراه در جیب پشتی خود تخصص داشت، یک شریک عالی بود…

یک دقیقه صبر کنید…

آینده روشن است. گوگل آینده

ممکن است بپرسید—مطمئنا، همه ما می دانیم که جیو و ایرتل چه چیزی از گوگل دریافت می کنند، اما در مورد گوگل چطور؟ چه چیزی از جیو و ایرتل دریافت می کند؟


خب، دلایل معمولی وجود دارد. این یک سرمایه گذاری کوچک برای گوگل در طرح نسبی چیزها است و پیشرفت آن بسیار زیاد است. این می تواند بخشی از داستان گنجاندن دیجیتال هند باشد و مزیت رقابتی در یکی از بزرگترین بازارهای جهان به دست آورد. بر اساس آخرین گزارش مخابراتی منتشر شده توسط رگولاتور مخابرات هند TRAI، کل پایگاه مشتریان بی سیم این کشور در پایان نوامبر 2021 حدود 1.17 میلیارد بود. Jio و Airtel دو بزرگترین شرکت مخابراتی هستند که به این کاربران دسترسی دارند. در این زمینه، سرمایه گذاری گوگل در هر دو این شرکت ها منطقی است.

می دانید چه چیزی از یک میلیون دلار جالب تر است؟ یک میلیارد دلار

اما می دانید حتی سردتر از یک میلیارد دلار چیست؟

یک میلیارد کاربر.

مراقب باش.

با احترام،
پروین گوپال کریشنان

 این Nutgraf توسط کن

https://sg-mktg.com/MTY0MzQzNjM0MHw0TTZuR1NmQmF3QVg2WnJvc0dudk5nVlNCTHk4Vy10SUc0MzRkNWQ3OXVpNXg4Y0p5VHhpTGI0SjNVWGlTaXlOdE5fa3hTQTNpMHlfaG4zenBZel9WdTQ0NXF6WGhNeG41dXM2Uy1KYVliQmN4Zk8zdkt0U1g2LS1kTU5wV3RzVUVaRWZXdVNqTVQ5YThUWmd4cmFOUFRMcG1WdnFIOEdpMkt1VlZHX0NSU2VmMTJOT0tCY1JPSHBEMlBfSjVwbTNKWHZiSnkyUHhVY3BTTlJCR1JwUDhjdmF1X0xiVkVWZHh1S0Jhd1VEQUU3a0NqWW5JVjhuOUUxNnFyUGwtSUk1SXAwbG5aUEh0SEY1SldoM0R3PT18Z6t7qqpj-j41FYlzwizW2RZsJOTLIEjSnRu07H0bvVs=
این Nutgraf یک ایمیل هفتگی پرداخت می شود که تغییرات اساسی را توضیح می دهد در تجارت، فناوری و مالی که در هفت روز گذشته در هند اتفاق افتاد. به نحوی که هرگز فراموش نخواهی کرد.

کسی را می شناسید که Nutgraf را دوست داشته باشد؟

می‌خواهید هر هفته The Nutgraf را دریافت کنید؟

Nutgraf توسط The Ken منتشر شده است – یک نشریه دیجیتالی و مبتنی بر اشتراک با تمرکز بر فناوری، تجارت، علم و مراقبت های بهداشتی.

آیا می‌خواهید اشتراک خبرنامه هفتگی ما، The Nutgraf را لغو کنید؟ اینجا کلیک کنید. یا تنظیمات برگزیده ایمیل خود را در اینجا تنظیم کنید
© 2021  The Ken

تابع !(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';
n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script',
"https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js")؛
fbq('init', '218269277186634');
fbq('track', 'PageView');