فیسبوک بین دیروز و فردا گیر کرده است

The Nutgraf by The Ken

یک ایمیل رسان هفتگی 🔒 پولی که تغییرات اساسی در کسب و کار، فناوری و امور مالی را که در هفت روز گذشته در هند رخ داده است را توضیح می دهد. به نحوی که هرگز فراموش نخواهی کرد کسی این را برای شما فرستاده است؟ اینجا ثبت نام کنید

صبح بخیر خواننده عزیز،

متا (که قبلاً فیسبوک نام داشت) درآمد خود را در روز پنجشنبه اعلام کرد. برای بقیه این نسخه، فقط برای یکپارچگی، این شرکت را فیس بوک می نامم.

به هر حال، فیس بوک درآمد خود را اعلام کرد.

و خوب، در اینجا نحوه واکنش بازار آمده است.

فیس بوک تنها چیزی نیست که به دلیل کاهش قیمت سهام آن 26٪ شکست خورد.

همراه با آن، چندین رکورد نیز شکسته شد.

این تنها بدترین زیان یک روزه فیس بوک از زمان آغاز به کار آن در سال 2012 نبود، بلکه بدترین کاهش ارزش بازار یک روزه برای هر شرکت دولتی در تاریخ ایالات متحده بود. نزدیک به 200 میلیارد دلار یک شبه از ارزش بازار فیس بوک حذف شد، که منجر به اثرات موجی در سراسر بازار شد، که منجر به سقوط مشابه در سهام شرکت هایی مانند Pinterest و Snap شد که سرمایه گذاران آنها را مکمل فیس بوک می دانند.

دلیل ظاهری فروش وحشتناک این بود که روز پنجشنبه اتفاقی افتاد که هرگز در کل تاریخ فیس بوک اتفاق نیفتاده بود. این چیزی بود که سرمایه‌گذاران می‌دانستند دیر یا زود اتفاق می‌افتد، با این تفاوت که احتمالاً امیدوار بودند دیرتر اتفاق بیفتد.

برای اولین بار در نزدیک به دو دهه، تعداد کاربران فعال روزانه (DAU) که ​​از محصولات فیس بوک استفاده می کردند در سه ماهه گذشته کاهش یافت.

برای روشن بودن، DAU فیس بوک در این دوره حدود 1.93 میلیارد کاربر بود. همچنین پایگاه کاربر فعال ماهانه (تعداد افرادی که حداقل یک بار در ماه از محصولات فیس بوک استفاده می کنند) حدود 2.9 میلیارد گزارش کرده است.

بنابراین، برای در نظر گرفتن آن.

نزدیک به نیمی از جمعیت بزرگسال جهان حداقل یک بار در ماه از محصولات فیس بوک استفاده می کنند.

و هنوز به اندازه کافی خوب نبود.

اما یک چیز دیگر وجود دارد.

حدس بزنید چه کسی رکورد قبلی بزرگترین کاهش قیمت سهام در تاریخ را داشت؟

بله.

فیس بوک.

این داستان مربوط به سال 2018 است. 

فیس بوک روز پنجشنبه پس از انتشار یک گزارش سه ماهه فاجعه بار، بزرگترین کاهش ارزش بازار یک روزه هر شرکتی را در تاریخ بازار سهام ایالات متحده منتشر کرد.

ارزش بازار این غول رسانه اجتماعی با کاهش 19 درصدی قیمت سهام آن با 119 میلیارد دلار کاهش به 510 میلیارد دلار رسید. طبق گفته FactSet، در پایان روز چهارشنبه، ارزش بازار فیس بوک در مجموع نزدیک به 630 میلیارد دلار بود.

کاهش ارزش عظیم فیس بوک یک روز پس از گزارش این شرکت از درآمد ضعیف تر از حد انتظار برای سه ماهه دوم و همچنین ناامید کردن کاربران فعال روزانه جهانی رخ داد که معیاری کلیدی برای فیس بوک است. این شرکت همچنین گفت که انتظار دارد نرخ رشد درآمد آن در نیمه دوم سال جاری کاهش یابد

CNBC، سقوط بیش از 100 میلیارد دلاری فیس بوک، بزرگترین ضرر در تاریخ بازار سهام است

این برای فیس بوک جدید نیست. قیمت سهام آن احتمالا دیر یا زود باز خواهد گشت.

اما دلایلی وجود دارد که باور کنیم این بار، همه چیز ممکن است متفاوت باشد.

حتی فیس‌بوک نیز در فراخوان درآمد خود به برخی از این موارد پرداخته است.

اما اگر از من بپرسید، بزرگ‌ترین دلیلی که فیس‌بوک در جایی است که امروز است، این است که تصمیم‌هایی که در گذشته گرفته با آنچه در جهان امروز اتفاق می‌افتد در تضاد است، که به نوبه خود با آنچه فیس‌بوک می‌خواهد فردا تبدیل شود در تضاد است.

فیس بوک بین دیروز و فردا گیر کرده است.

و به طور کلی، این کمی مکان چسبنده است.

بیایید شیرجه بزنیم. 

فیس‌بوک شکافی برای پریدن دارد، و این کار آسانی نخواهد بود

عکس از Roman Martyniuk در در در در[1965901] در[1965901]
فیس بوک در تماس درآمد خود دلایل متعددی را برای عملکرد ضعیف تر از حد انتظار بیان کرد.

و خوب، هند نیز برجسته شد.

به طور خاص، هنگامی که از فیس بوک در مورد کاهش رشد کاربران پرسیده شد، دو دلیل بیان کرد – تجدید حیات کووید که رشد کاربران را در سه ماهه قبلی به جلو کشیده بود. و افزایش قیمت بسته های داده، که پیش بینی رشد کاربر را در هند کاهش داد.

دلیل 1: هند یک مشکل است، اما به دلیل دیگری

منظورم این است که برای بسیاری از شرکت های فناوری، هند یک بازار بزرگ در حال رشد است. در واقع، برای بسیاری از آنها، مانند نتفلیکس، قبلا توضیح داده ام که چرا آخرین بازار رشد است. اتفاقاً، نتفلیکس که چند هفته پیش اعداد ناامیدکننده‌ای را اعلام کرد، رشد آهسته‌تر از حد انتظار در هند را نیز به‌عنوان یکی از دلایل مقصر دانست. در آن زمان، من نوشتم که چرا [۱۹۶۵۹۰۲۲] مشکل واقعی [۱۹۶۵۹۰۰۸] نتفلیکس محتوا یا قیمت آن نیست، بلکه توزیع آن است، به ویژه از طریق مخابرات. به نظر می‌رسد فیس‌بوک در مورد اشاره به این که چه کسی مقصر است، یعنی شرکت‌های مخابراتی و قیمت‌گذاری داده‌های آن‌ها، کمی دلسرد است.

شخصا، درست مانند نتفلیکس، فکر می‌کنم مشکل واقعی قیمت‌گذاری نیست (به یاد داشته باشید که نصب فیس‌بوک از نظر فنی رایگان است) بلکه توزیع است.

به طور خاص، این توزیع محصولات فیس بوک در گوشی های هوشمند ارزان قیمت در هند است.

آنچه بازار رسانه های مصرفی هند را منحصر به فرد می کند این است که، فراتر از یک مقیاس خاص، چیزی که به نظر می رسد یک مشکل قیمت گذاری است، تقریباً همیشه یک مشکل توزیع است.

و بیشتر اوقات، مشکل و راه حل مربوط به مخابرات است، زیرا هیچ کس توزیع اینترنت تلفن همراه را در تمام بخش های جمعیت هند به روشی که آنها انجام می دهند کنترل نمی کند.

به اعتبار فیس بوک، این اتفاق را دید. و حتی برنامه ای برای حل این مشکل داشت.

از JioPhone بعدی استفاده کنید. این اطلاعات مربوط به بخش بزرگی از جمعیت کم بانکی را منتشر می کند. جیو، شبکه مخابراتی 4G آمبانی، بخشی از آن را در زمانی که مشترکین طرح‌های داده ارزان قیمت آن از JioMart، یک مشارکت آنلاین با فروشگاه‌های محله در سراسر هند، خواربار می‌خرند، جذب خواهد کرد. گوگل همچنین داده های ارزشمندی در مورد موقعیت مکانی و جستجوی کاربران دریافت خواهد کرد. شرکت فیس بوک از دانش خود استفاده خواهد کرد، زیرا این غول رسانه های اجتماعی به پایگاه مشتریان هندی نیم میلیاردی خود برای واتس اپ و علاقه فزاینده ای به Instagram Reels، یک پلت فرم اشتراک گذاری ویدیو، اضافه می کند. پس جای تعجب نیست که گوگل می خواهد بر بازار سپرده هند تاثیر بگذارد و فیس بوک در حال غرق شدن در پای وام های مشاغل کوچک است.

اندی موکرجی، بلومبرگ، یک تلفن 50 دلاری می تواند انقلابی اعتباری در سراسر جهان ایجاد کند

فیس‌بوک در سال 2020 پایه و اساس این را گذاشت، و اگر همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، کاربرانی را که در حال حاضر در آخرین بازار رشد خود از آن فرار می‌کنند، پیدا می‌کرد و احتمالاً حتی کسب درآمد می‌کرد.

به جز، JioPhone Next هنوز اینجا نیست. برای دلایل خوب .

و بنابراین فیس بوک باید همچنان منتظر کاربرانش بماند.

دلیل 2: یک اپل در روز فیس بوک را دور نگه می دارد

فیس‌بوک این کاهش را به دلیل دیگری که انتظار می‌رفت، یعنی اپل نسبت داد.

نمی‌دانم این را به خاطر دارید یا نه، اما اوایل سال گذشته، اپل شکلی از Do-not-Track را برای همه کاربران به نام IDFA (شناسه برای تبلیغ‌کنندگان) پیاده‌سازی کرد. هنگامی که این مورد اجرا شد، هر کاربر اپل هنگام باز کردن هر برنامه، از جمله فیس بوک، یک پاپ آپ دریافت می کرد.

در واقع، زمانی که اپل این ویژگی را اعلام کرد، حدس بزنید که آنها چه کسی را به عنوان «مثال» انتخاب کردند تا نشان دهند این ویژگی چگونه به کاربر نمایش داده می‌شود؟

خب…

[Source : Apple privacy announcement]
من در مورد شما نمی دانم، اما فکر می کنم فیس بوک دلایل کافی برای ناراحتی دارد. بیش از 95٪ از کاربران تصمیم گرفتند از برنامه هایی مانند فیس بوک بخواهند که فعالیت خود را ردیابی کنند. و اگر فیسبوک هستید، به شما آسیب می رساند. زیاد.

در واقع، هنگامی که اپل این ویژگی را اعلام کرد (که برای اپل خود خدمت می کند، اما این داستان دیگری است)، تحلیلگران پیش بینی کردند که این امر بر تمام شرکت های فناوری که برای تبلیغات به داده ها و سیگنال های کاربر متکی هستند تأثیر منفی می گذارد.

اتفاقاً بزرگترین شرکت تبلیغاتی جهان یک روز قبل از فیس بوک نتایج خود را اعلام کرد.

و معلوم شد که تحلیلگران در اشتباه بودند.

بنابراین، اگر تغییرات اپل دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن فیس بوک بود، به دلایلی عجیب به نظر می رسید که فقط فیس بوک را تحت تأثیر قرار می دهد. در یک سطح، این منطقی است. فیس بوک بسیار بیشتر از گوگل به سیگنال های فعالیت کاربر در بین وب سایت ها و برنامه ها متکی است – که از جستجو به عنوان یک سیگنال هدف قوی استفاده می کند.

که ما را به سومین دلیل بزرگ می رساند… 

دلیل 3: TikTok احمق

درست در ابتدای تماس درآمد، این وجود داشت.

 نقل قول

من به کاری که تیم های ما در اینجا انجام دادند افتخار می کنم. ما محصولات را ارسال کردیم، جامعه ما به رشد خود ادامه داد، و مشاغل در هر اندازه به ما مراجعه کردند تا به آنها کمک کنیم تا به مردم دسترسی پیدا کنند. اما دو چیز وجود دارد که می‌خواهم به آن‌ها اشاره کنم که بر تجارت ما تأثیر می‌گذارند. اولین مورد رقابت است.

مردم انتخاب های زیادی برای نحوه گذراندن وقت خود دارند و برنامه هایی مانند TikTok بسیار سریع در حال رشد هستند.

زاکربرگ در بیشتر تماس‌های درآمدی، TikTok را به عنوان فردی «بسیار بزرگ‌تر» و فیسبوک را به‌عنوان شورشی پیش‌بینی می‌کرد که سعی می‌کرد محتوای ویدیویی کوتاه‌مدت مانند Reels را در اینستاگرام راه‌اندازی و راه‌اندازی کند.

مسئله این است که بسیاری از مردم انتظار داشتند که TikTok چالشی برای شرکت هایی مانند فیس بوک ایجاد کند، اما از آنجایی که TikTok یک شرکت خصوصی است و اعداد آن را فاش نمی کند، مشخص نبود چه زمانی این کار را آغاز خواهد کرد. شاید در یک سال؟ یا دو سال؟ یا سه ماهه گذشته بود؟

روز پنجشنبه، پاسخ آن سوال را گرفتیم.

به هر حال، هنگامی که تحلیلگران دریافتند که TikTok سریعتر از حد انتظار رشد می کند، سهام همه کسانی را که فکر می کردند ناهارشان را روی پلتفرم می خوردند، تخلیه کردند. این شامل فیس‌بوک و شرکت‌هایی مانند اسنپ و پینترست می‌شد که حتی قبل از اعلام نتایج خود شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.

معلوم شد، تحلیلگران بار دیگر در اشتباه بودند.

مطمئناً، دلایل دیگری وجود داشت که چرا اسنپ و پینترست خوب عمل کردند. آنها کوچکتر از فیس بوک هستند و شاید هنوز تحت تأثیر TikTok قرار نگرفته باشند. هر دو شرکت به شدت به تبلیغات برند متکی هستند، که باعث می شود کارها آسان تر شود. هر دو شرکت چند ماه پیش در بازار سهام با شکست مواجه شدند، و می‌توان استدلال کرد که تنها راه افزایش آن… بالا بود.

اما با این حال، به نظر می رسد که TikTok بر فیس بوک تأثیر می گذارد و نه دیگران.

نکته واقعاً گیج کننده این است که اینطور نیست که TikTok یک مدل کسب و کار برتر داشته باشد. مطمئناً، این محصول قانع‌کننده‌ای است و بسیار عمیق‌تر از مثلاً اسنپ در سال 2018 در فرهنگ پاپ جا افتاده است. اما برای سازندگان، واقعاً خیلی خوب کار نمی‌کند.

اکنون، تقریباً در نیمه راه تعهد سه ساله TikTok، سازندگان برتر از جمله Hank Green و MrBeast در مورد درآمد خود در این برنامه صحبت می کنند. افشای اخیر آنها، همراه با نرخ پرداختی که سایر سازندگان TikTok با Insider به اشتراک گذاشتند، نشان می دهد که TikTok به ازای هر بازدید ویدیویی بسیار کمتر از سایر پلتفرم ها مانند YouTube پرداخت می کند.

گرین، خالق با 6.3 میلیون دنبال کننده TikTok و 414 میلیون "لایک" در برنامه، در یک ویدیوی YouTube در 20 ژانویه با عنوان "So…TikTok Sucks" گفت که به ازای هر هزار دلار بین 0.02 تا 0.03 دلار دستمزد دریافت می کند. دیدگاه ها در TikTok

یک روز بعد، MrBeast (جیمی دونالدسون) تصویری را در توییتر به اشتراک گذاشت که به نظر می رسد داشبورد صندوق سازندگان TikTok او باشد، که نشان می دهد در 17 ژانویه 25.10 دلار و در 18 ژانویه 18.64 دلار کسب کرده است. دونالدسون بیش از 32 میلیون طرفدار در TikTok و ویدیوها دارد. او که در 17 و 18 آپلود کرده است ده ها میلیون بازدید ایجاد کرده است. کل موجودی تخمینی او از صندوق 14910.92 دلار نشان داده شده است، اگرچه تصویر صفحه بازه زمانی این درآمدها را نشان نمی دهد.

Business Insider، MrBeast، Hank Green و دیگر سازندگان برتر از TikTok برای پرداخت‌های پایینش درخواست می‌کنند.

فیس بوک در موقعیت عجیب و غیرمنتظره ای قرار دارد.

بین YouTube، که مدل‌های قدیمی کسب درآمد برای سازندگان را نشان می‌دهد و برای آنها کاملاً خوب عمل می‌کند، و TikTok، که در جذب کاربران عالی است، اما در کسب درآمد از آنها ضعیف است، گیر کرده است.

همچنین بین اپل، شرکتی که چندین دهه قبل از فیس بوک وجود داشت، و اسنپ و پینترست، هر دو برنامه رسانه های اجتماعی که پس از فیس بوک ظاهر شدند، گیر کرده است.

حتی عجیب تر، فیس بوک بین نسخه قدیمی و جدید خود گیر کرده است. در گذشته، شرکت هایی مانند اینستاگرام و واتس اپ را خریداری کرد و در آینده، در آینده، می خواهد متاورس را بسازد. و به دلیل بررسی‌های گذشته و نتیجه‌ای که فیس‌بوک انجام داده است، برخلاف مثلاً مایکروسافت، قادر به خریدهای بزرگ و معنادار نیست.

و برای تکمیل روایت، فیس بوک در می یابد که یک راه برای انتقال به آینده وجود دارد.

به گذشته خود می نگرد.

در سه موقعیت مختلف، فیس بوک با یک بحران وجودی مواجه شد که برای جهش به دنیای جدید به آن نیاز داشت. و در هر سه مورد موفق شد. بار اول، این کار را با راه اندازی Newsfeed انجام داد، مسلما مهم ترین نوآوری محصول مصرفی در قرن حاضر، و بار دوم، از یک شرکت دسکتاپ به موبایل تبدیل شد و حتی گوگل پلاس را نیز در این فرآیند کشت. و در نهایت برای سومین بار استوری را روی محصولات خود راه اندازی کرد که باعث افزایش تعامل و در نتیجه افزایش دلار شد.

سوال این است که آیا فیس بوک می تواند دوباره این کار را انجام دهد؟

مراقب باش.

با احترام،
پروین گوپال کریشنان

 این Nutgraf توسط کن

https://sg-mktg.com/MTY0NDAzNTA1OXxaTmc5SWRPVFlHa09GOGFXOWxYNU5DNm05NDJLb1pCdmhOWVN3d2RfOU9qWGkzNUpoOEgzb2gxdGpCNjNaMGlMaVd1dVpNS3RXUTZDeGI0aUpRcHZqbGtjX3VUOHZvSjYybEhLRmhBV3FRVm91LXVhNVcxMVN4QlBhcWN1eG5sTjFJdFZMN1RWcEw1SDM0U3lqR2RCTndTNEFxZVRFeTlBaXhXTGVLSGIyOThURnNMX3FPTFVLYk93NnA0V2xfdlVRaWZMQVBLaWJrYlRHSGZ1c1ZlMUdPc2R4UXd0d1lvdFk3R0p6UUl3Z19mRW4yWmdqTXY3Y2F5cy1sZGh1cnZvTlJrWTI0ND18yjEWy8gp0r4KowhUVKTM_uLNPGp9SLVgAWrB6V5U-W0=
این Nutgraf یک ایمیل هفتگی پرداخت می شود که تغییرات اساسی را توضیح می دهد در تجارت، فناوری و مالی که در هفت روز گذشته در هند اتفاق افتاد. به نحوی که هرگز فراموش نخواهی کرد.

کسی را می شناسید که Nutgraf را دوست داشته باشد؟

می‌خواهید The Nutgraf را هر هفته دریافت کنید؟

Nutgraf توسط The Ken منتشر شده است – یک نشریه دیجیتال و مبتنی بر اشتراک با تمرکز بر فناوری، تجارت، علم و مراقبت های بهداشتی.

آیا می‌خواهید اشتراک خبرنامه هفتگی ما، The Nutgraf را لغو کنید؟ اینجا کلیک کنید. یا تنظیمات برگزیده ایمیل خود را در اینجا تنظیم کنید
© 2021  The Ken

تابع !(f,b,e,v,n,t,s)
{if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};
if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';
n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];
s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script',
"https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js")؛
fbq('init', '218269277186634');
fbq('track', 'PageView');