شرکت‌های فین‌تک که با رقابت بانک‌های اصلی روبرو هستند، پیشنهادات خود را افزایش می‌دهند

پس چگونه فین تک هایی که خدمات بانکی ارائه می دهند مرتبط باقی می مانند؟ آنها چگونه با بانک های سنتی که پایگاه مشتریان قدیمی و جیب های عمیق تری دارند، رقابت می کنند؟ فین‌تک‌ها با بهره‌گیری از توانایی‌های تکنولوژیکی و هزینه‌های پایین‌تر، ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌کنند که معمولاً بانک‌ها از آن استفاده نمی‌کنند، مانند تجزیه و تحلیل الگوهای مخارج و پس‌انداز مشتریان، محصولات اعتباربخش و محصولات وام‌دهی که به‌طور خاص برای مصرف‌کنندگانی طراحی شده‌اند که بانک‌ها این کار را نمی‌کنند. معمولاً هدف قرار می گیرند، مانند افرادی که سابقه اعتباری کم یا ضعیفی دارند. فین‌تک‌ها همچنین در حال شرط‌بندی بر روی سرویس‌های جدید و جدید مانند کمک به مصرف‌کنندگان در برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف پس‌انداز، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و تامین مالی جمعی هستند.

الکس جانسون، مدیر تحقیقات فین‌تک در Cornerstone Advisors، یک شرکت مشاوره مدیریت و فناوری، با اشاره به فین‌تک‌ها می‌گوید: «همه آنها در حال رقابت با یکدیگر برای معرفی محصولات اضافی هستند. سؤال واقعاً این است که در مسیر شرکت‌های فین‌تک چه چیزهایی وجود دارد. نقشه هایی که همچنان آنها را از هم جدا می کند؟"

مزایای رقابتی

فین‌تک‌هایی که خدمات بانکی را ارائه می‌دهند، مزایای قابل توجهی نسبت به بانک‌ها دارند، به‌ویژه زمانی که نوبت به جذب مشتریان جوان‌تر می‌شود، که بسیاری از آنها به طور سنتی مورد توجه بانک‌ها نبوده‌اند. Moutusi Sau، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی و مشاوره گارتنر می‌گوید: فین‌تک‌ها معمولاً فناوری همه‌کاره‌تری نسبت به بانک‌ها دارند، و سربار پایین‌تری دارند که به آن‌ها توانایی ارائه خدمات کم‌هزینه یا بدون کارمزد بیشتری نسبت به بانک‌ها می‌دهد.

بانک ها تلاش می کنند تا این روند را حفظ کنند. در یکی از نمونه‌های اخیر، Capital One در اواخر سال گذشته گفت که تمام کارمزدهای اضافه برداشت و کارمزدهای غیرکافی را برای مشتریان بانکی مصرف‌کننده‌اش حذف می‌کند، در حالی که به حمایت از اضافه برداشت رایگان ادامه می‌دهد. و Bank of America Corp اعلام کرد که در این ماه کارمزدهای وجوه ناکافی را در فوریه حذف می کند و کارمزدهای اضافه برداشت را از 35 دلار در ماه می به 10 دلار کاهش می دهد. اما فین‌تک‌ها معمولاً سریع‌تر خدمات جدیدی را ارائه می‌کنند که با فناوری سازگار هستند، تا حدی به این دلیل که اندازه کوچک آن‌ها را زیرک‌تر می‌کند. Marie-Claude Nadeau، یکی از شرکای McKinsey & Co می‌گوید: «آنها بر روی ساختار هزینه کمتر و توانایی تکرار سریع‌تر از بانک‌های بزرگ بازی می‌کنند.

فین‌تک‌ها امیدوارند با ادامه افزودن ویژگی‌های رایگان یا کم‌هزینه، نه تنها مشتریان جدیدی را جذب کنند، بلکه به ارائه‌دهنده اصلی خدمات مالی برای همه مشتریان خود تبدیل شوند. آقای جانسون می‌گوید شرط این است که مشتریان پس از جذب، به بانک باز نخواهند گشت، حتی اگر یک بانک محصول یا خدمات جدید قانع‌کننده‌ای ارائه دهد.

در میان کسانی که عرضه‌های خود را گسترش می‌دهند، Dave Inc. است، یک استارت‌آپ مالی شخصی که یک دلار در ماه حق عضویت دریافت می‌کند، که سال گذشته محصول پیش‌پرداخت نقدی خود را ارتقا داد تا امکان پیش‌پرداخت تا سقف 250 دلار را فراهم کند، از سقف قبلی 100 دلاری. در حالی که اکثر بانک ها ویژگی مشابهی را ارائه می دهند، معمولاً کارمزدی وجود دارد. دیو برای وجوهی که ظرف سه روز کاری تحویل داده می شود، پیش پرداخت های نقدی بدون کارمزد ارائه می دهد. مشتریان می توانند هزینه ای را پرداخت کنند و وجوه خود را در مدت هشت ساعت دریافت کنند. دیو همچنین اخیراً یک ویژگی اضافه کرده است که به شما امکان می دهد پرداخت های اجاره، قبوض تلفن همراه و خدمات آب و برقی را که از طریق یک حساب جاری در شرکت پرداخت می شود، به طور خودکار به شرکت های گزارش دهنده اعتبار گزارش کنید. اکثر گزارش‌های اعتباری این نوع پرداخت‌ها را شامل نمی‌شوند، اگرچه خدمات شخص ثالثی وجود دارد که به مصرف‌کنندگان در انجام این کار کمک می‌کند. جیسون ویلک، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی دیو، می گوید که گزارش خودکار این اطلاعات می تواند به مشتریان کمک کند تا امتیازات اعتباری خود را بهبود بخشند. او می‌گوید این شرکت همچنین در حال ساخت ویژگی دیگری است تا به کاربران اجازه دهد برای اهداف پس‌انداز خود سرمایه‌گذاری جمعی کنند.

Dee Choubey، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی پلتفرم مالی دیجیتال MoneyLion Inc.، می‌گوید فین‌تک‌ها می‌توانند با ارائه زمینه‌های مبتنی بر دیجیتال و مشاوره به مصرف‌کنندگان، به رقابت مؤثر با بانک‌ها ادامه دهند و تمام حساب‌های مرتبط آنها را تحت نظر بگیرند – چیزی که بانک‌های سنتی انجام نمی‌دهند. به طور کلی انجام دهید. MoneyLion که ماهانه یک دلار کارمزد اداری برای بانکداری تلفن همراه دریافت می کند، خدمات رایگان یا کم هزینه دیگری از جمله ابزارهای دیجیتالی را ارائه می دهد که می تواند به مشتریان در پاسخ به سؤالاتی مانند: آیا باید سرمایه گذاری کنم، آیا وام را پرداخت کنم و چگونه می توانم من به طور موثر پس انداز کنم؟ آقای چوبی می‌گوید: «این واقعاً جایی است که فین‌تک‌ها به برتری خود ادامه خواهند داد.

در حالی که بانک‌ها اغلب محصولات و خدمات خود را توصیه می‌کنند، یکی از اهداف MoneyLion این است که به مشتریان کمک کند محصولات مالی را به‌طور گسترده‌تر پیدا کنند و به آنها دسترسی پیدا کنند. به همین منظور، اخیراً قراردادی را برای خرید Even Financial Inc. امضا کرده است که به صورت دیجیتالی مشتریان را با توصیه‌های شخصی‌شده محصولات مالی از بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و فین‌تک‌ها متصل می‌کند.

چند جبهه

سایر فین‌تک‌ها نسبت به اکثر بانک‌ها در کارت‌های اعتباری و حساب‌های سودآور مزایایی ارائه می‌کنند. برای مثال Chime یک کارت اعتباری تضمین شده ارائه می‌کند – با پشتوانه وثیقه مشتری – که هیچ کارمزد سالانه یا هزینه‌های بهره، هیچ چک اعتباری برای اعمال و بدون حداقل سپرده تضمینی ندارد. کارت های اعتباری ایمن سنتی اغلب به سپرده ای بین 200 تا 500 دلار نیاز دارند. و در ماه مه، شرکت حفاظت از اضافه برداشت خود را از 100 دلار در خریدهای کارت نقدی و برداشت نقدی بدون هزینه اضافه برداشت به 200 دلار افزایش داد. آرون پلانت، معاون محصولات وام‌دهی و استراتژی بانکی شرکت، می‌گوید: «این فقط یک محصول یا خدمات نیست که Chime برای رقابتی ماندن به آن تکیه می‌کند.» این پیشرفت‌ها بسیار است.

در این ماه، اپلیکیشن موبایل بانک Current شروع به تبلیغ محصولی کرد که نرخ های بهره بالاتر از حد متوسط ​​را به مشتریان ارائه می کرد. این محصول که شبیه به یک حساب پس انداز است، به مشتریان اجازه می دهد تا 4 درصد سود سالانه را کسب کنند. بازده متغیر است و حداکثر میزانی که یک مشتری می تواند به دست آورد بستگی به این دارد که آیا یک حساب حق بیمه اولیه یا 4.99 دلار در ماه داشته باشد، تا مجموع 6000 دلار در سال سود. به گفته گرگ مک براید، تحلیلگر ارشد مالی در Bankrate.com، در مقایسه، بالاترین بازده ملی موجود در حساب‌های پس‌انداز و حساب‌های بازار پول در بانک‌ها حدود 0.6 درصد است. او انتظار دارد بالاترین بازده حساب‌های پس‌انداز و بازار پول در پایان سال 1.05 درصد باشد. به گفته ترور مارشال، مدیر ارشد فناوری Current، کاربران فعلی برای شروع به دست آوردن بازده درصدی 4 درصدی سالانه نیازی به حفظ حداقل تعادل ندارند و هیچ کارمزد دیگری در کار نیست. وقتی از Current پرسیده شد که چگونه می‌تواند بازدهی تا کنون بالاتر از میانگین این نوع حساب را بپردازد، Current از اظهارنظر دیگری به جز اینکه بگوید «عملکرد خزانه‌داری» دارد، خودداری کرد.

در حالی که فین تک ها به عرضه محصولات و خدمات جدید ادامه می دهند، برخی از ناظران این صنعت می گویند که باید همیشه مراقب رقابت بانک ها باشند. آقای جانسون از Cornerstone می‌گوید: «بانک‌ها هنوز نسبت به اکثر شرکت‌های فین‌تک دارای مزایای بزرگی هستند، از جمله شناخت برند، پایگاه‌های مشتریان بزرگ موجود و منابع مالی گسترده. و استفاده از برخی از این ویژگی‌ها برای آن‌ها نیازی نیست.»

مشترک شدن در خبرنامه Mint * یک ایمیل معتبر وارد کنید * از اینکه در خبرنامه ما مشترک شدید متشکریم.

هرگز داستانی را از دست ندهید! با نعنا در ارتباط و مطلع باشید.
دانلود
برنامه ما در حال حاضر!

.