منبع تصویر: The Motley Fool.
Idexx Laboratories (NASDAQ:IDXX)
Q4 2021 Earnings Call
Feb 02, 20228:30 am.
اظهارات آماده شده: اپراتور صبح بخیر، و به کنفرانس درآمد سه ماهه چهارم سال 2021 آزمایشگاه IDEXX خوش آمدید. برای یادآوری، کنفرانس امروز در حال ضبط است. جی مازلسکی، رئیس و مدیر اجرایی در این تماس صبح امروز شرکت می کنند. برایان مک کئون، مدیر ارشد مالی؛ و جان راویس، معاون رئیس جمهور، روابط سرمایه گذار. IDEXX میخواهد بحث امروز را با احتیاط در مورد اظهارات آیندهنگر مقدمه کند. به شنوندگان یادآوری میشود که بحث ما در طول تماس شامل اظهارات آیندهنگر است که در معرض خطرات و عدم قطعیتهایی است که میتواند باعث شود نتایج واقعی از نظر مادی با موارد مورد بحث امروز متفاوت باشد. اطلاعات تکمیلی در مورد این ریسک ها و عدم قطعیت ها در اطلاعیه بیانیه های آینده نگر در بیانیه مطبوعاتی ما که امروز صبح منتشر شد و همچنین در پرونده های دوره ای ما با کمیسیون بورس و اوراق بهادار موجود است که می توانید از SEC یا با مراجعه به روابط سرمایه گذار دریافت کنید. بخش وب سایت ما، idexx.com. در طول این تماس، ما در مورد برخی اقدامات مالی که مطابق با اصول پذیرفته شده حسابداری یا GAAP تهیه نشده اند، بحث خواهیم کرد. تطبیق این اقدامات مالی غیر GAAP با مستقیم ترین معیارهای GAAP قابل مقایسه در انتشار درآمد ما ارائه شده است، که همچنین ممکن است با مراجعه به بخش روابط سرمایه گذار در وب سایت ما پیدا شود. در بررسی نتایج سه ماهه چهارم سال 2021، لطفاً توجه داشته باشید، تمام ارجاعات به رشد، رشد ارگانیک و رشد قابل مقایسه به رشد در مقایسه با دوره مشابه در سال 2020 اشاره دارد، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. [Operator instructions] اکنون میخواهم تماس را به برایان مککئون بسپارم. برایان مککئون — مدیر ارشد مالی صبح همگی بخیر. من خوشحالم که شما را از طریق نتایج سه ماهه چهارم و سال 2021 خود همراهی می کنم و یک مرور کلی از چشم انداز مالی خود برای سال 2022 ارائه می دهم. از نظر نکات برجسته، IDEXX عملکرد مالی بسیار خوبی را در سه ماهه چهارم ارائه کرد که ناشی از افزایش دو رقمی بالای خط در مقایسه بود. به نتایج بسیار قوی سال قبل. همانطور که گزارش شده است، درآمد 11٪ افزایش یافته است و 10.5٪ به طور ارگانیک توسط 13٪ رشد ارگانیک در درآمدهای تکرارشونده CAG Diagnostics پشتیبانی می شود. میانگین رشد ارگانیک سالانه دو ساله برای درآمدهای تکرارشونده تشخیصی CAG تقریباً 17 درصد در سراسر ایالات متحده و مناطق بینالمللی بود، که مطابق با روند رشد دو ساله شتابدهی است که در طول سال 2021 مشاهده شد. ما در سهماهه چهارم با سودهای قوی در سراسر کشور اصلی خود، به جایگاههای ابزار برتر دست یافتیم. پلتفرمها، از گسترش سالانه 14 درصدی پایه ابزارهای ممتاز جهانی ما پشتیبانی میکنند. رشد شدید درآمد، تحویل 1.89 دلار در EPS را امکانپذیر کرد، که 12 درصد بر مبنای مشابهی افزایش یافت زیرا سرمایهگذاریهای برنامهریزیشده در قابلیت تجاری و نوآوری خود را پیش میبریم. مزایای جریان حاصل از رشد بالای درآمد ارگانیک در سال 2021 عملکرد مالی فوقالعاده سالانه را بالاتر از بلندمدت ما قرار داد. اهداف مدت IDEXX به 16 درصد رشد درآمد ارگانیک کلی برای کل سال دست یافت که ناشی از 18 درصد افزایش درآمدهای دوره ای CAG Diagnostics بود. حاشیه عملیاتی کل سال به 29 درصد رسید که در مقایسه با 220 واحد پایه افزایش یافت. و EPS کل سال را 8.60 دلار به ازای هر سهم تحویل دادیم که بر مبنای مشابه 29 درصد افزایش داشت. ما در موقعیت خوبی قرار داریم تا بر اساس این عملکرد مالی قوی در سال 2022 ایجاد کنیم. ما افزایش درآمد را در انتهای بالاتر اهداف بلندمدت خود هدف گذاری کرده ایم، که در چشم انداز ما برای 10 تا 12 درصد رشد کلی درآمد ارگانیک و 12 درصد منعکس می شود. 14 درصد رشد ارگانیک در درآمدهای تکرارشونده CAG Diagnostics. ما همچنین بهبود 50 تا 100 امتیازی در حاشیه عملیاتی را بر مبنای مقایسه، هدف گذاری کرده ایم، زیرا به سرمایه گذاری در جهت توسعه بلندمدت مراقبت های بهداشتی حیوانات همراه در سطح جهانی ادامه می دهیم. چشم انداز EPS ما از 9.27 تا 9.59 دلار به ازای هر سهم، منعکس کننده 12 تا 16 درصد رشد EPS قابل مقایسه است، از جمله تأثیر تخمینی 0.15 دلار برای هر سهم یا 2 درصد تأثیر رشد EPS مربوط به نرخ های مالیات بین المللی پیش بینی شده بالاتر. بعداً در نظرات من درباره چشم انداز مالی 2022 خود صحبت خواهیم کرد. بیایید با مروری بر نتایج سه ماهه چهارم و سال کامل خود شروع کنیم. رشد درآمد ارگانیک سه ماهه چهارم 10.5٪ ناشی از 13٪ سود کلی CAG و رشد 13٪ در تجارت آب ما بود. این دستاوردها همانطور که انتظار می رفت با کاهش 19 درصدی درآمدهای LPD تعدیل شد، که منعکس کننده مقایسه با نتایج بالای سال قبل است که از افزایش آزمایش تب خوکی آفریقایی در چین و همچنین با کاهش 5 میلیون دلاری سال به سال منتفع شد. در درآمد حاصل از آزمایش COVID PCR انسانی. رشد درآمد تکرارشونده تشخیصی قوی CAG منعکس کننده 13٪ سود ارگانیک در سراسر ایالات متحده و مناطق بین المللی در مقایسه با 21٪ سطوح رشد ارگانیک در سه ماهه چهارم سال 2020 است. نتایج قوی Q4 و CAG نیز با افزایش 21٪ در درآمد ابزار IDEXX VetLab و 13٪ پشتیبانی شد. رشد ارگانیک در نرم افزار دامپزشکی و درآمدهای تصویربرداری تشخیصی علاوه بر مزایای حاصل از خرید ezyVet اخیر ما. برای کل سال 2021، درآمد کلی CAG به طور ارگانیک 19٪ افزایش یافته است، که ناشی از رشد ارگانیک 18٪ در درآمدهای تکرارشونده CAG Diagnostic است، که منعکس کننده دستاوردهای بالا در روش ها و مناطق اصلی ما است. رشد درآمدهای تکرارشونده تشخیصی CAG ایالات متحده در سه ماهه چهارم با افزایش سالانه سال به سال در بازدیدهای بالینی و ادامه روند تقاضای مثبت، که از سطوح بالای رشد درآمد بالینی در سطح عمل حمایت می کند، کمک کرد. رشد بازدید بالینی از فروشگاه ایالات متحده در سه ماهه چهارم 2.2 درصد در مقایسه با سطوح رشد بالای سال قبل بود. بر اساس دو سال، کسبوکار بالینی در فروشگاههای مشابه در ایالات متحده 5.5 درصد افزایش یافت و در بخشهای سلامتی و غیربهداشتی دستاوردهای خوبی داشت. افزایش تمرکز بر خدمات مراقبت های بهداشتی، از جمله تشخیص، از افزایش 8 درصدی درآمد کلی کلینیک دامپزشکی در سه ماهه چهارم و نزدیک به 10 درصد افزایش درآمدهای تشخیصی بالینی حمایت کرد که به طور متوسط در دو سال 14 درصد افزایش یافت. افزایش تقاضا برای خدمات بالینی و مزایای ناشی از نوآوری و تعامل تجاری IDEXX، از رشد درآمد تکرارشونده IDEXX US CAG Diagnostic به رشد بازدیدهای بالینی ایالات متحده در سه ماهه 1050 امتیاز پایه حمایت کرد. از نظر روندهای سطح عمل، ما شاهد تاثیر اندکی از موج omicron اخیر بر حجم آزمایشهای بالینی در مناطق بینالمللی در سه ماهه چهارم بودیم که در اوایل سال 2022 ادامه داشت. ایالات متحده، از جمله تأثیرات کوتاهمدت موارد بالاتر کووید روی کارکنان سطح عمل. ما در حال نظارت بر این پویایی ها هستیم، که نمی دانیم نشان دهنده تغییرات در روندهای تقاضای اساسی است. در سطح جهانی، IDEXX به دستاوردهای ارگانیک قوی در روشهای اصلی آزمایش ما در سه ماهه چهارم دست یافت که منجر به نتایج استثنایی رشد سالانه شد. درآمد آزمایشگاه مرجع جهانی IDEXX به طور ارگانیک در سه ماهه چهارم 12 درصد افزایش یافت که منعکس کننده سودهای دو رقمی در ایالات متحده و رشد تک رقمی ارگانیک بالا در مناطق بین المللی در مقایسه با سطوح رشد قوی سال قبل است. دستاوردهای آزمایشگاه مرجع همچنان به دلیل رشد قابل توجه حجم فروشگاه، از جمله مزایای گسترش توافقنامه های برنامه IDEXX 360 است. برای کل سال 2021، درآمد آزمایشگاه گلوبال 70 درصد به طور ارگانیک افزایش یافته است که منعکس کننده دستاوردهای بالای مداوم در سراسر ایالات متحده و مناطق بین المللی است. درآمدهای مصرفی IDEXX VetLab بر مبنای ارگانیک در سه ماهه چهارم 15 درصد افزایش یافت که منعکس کننده سودهای دو رقمی در سراسر ایالات متحده و مناطق بین المللی است. رشد قوی مواد مصرفی نشاندهنده افزایش استفاده از آزمایش، سطوح بالای حفظ مشتری و گسترش پایگاه نصب شده جهانی ابزارهای ممتاز ما است. این پویایی ها از رشد ارگانیک 20 درصدی سالانه در درآمدهای مصرفی IDEXX VetLab در سال 2021 پشتیبانی کرد. IDEXX یک چهارم دیگر ابزارهای برجسته را بر اساس این شتاب ایجاد کرد. ما در سه ماهه چهارم به 5258 ابزار ممتاز دست یافتیم که 29 درصد بیشتر از سطوح سال قبل بود که منعکس کننده دستاوردهای قوی در سراسر ایالات متحده و مناطق بین المللی است. ما سال به سال به رشد جهانی قوی در پلتفرمهای اصلی خود دست یافتیم و Catalyst 8% رشد داشت. SediVue 20% افزایش یافت. و هماتولوژی ممتاز 72 درصد افزایش یافته است، با پشتیبانی تداوم عرضه جهانی ProCyte One. وسعت و کیفیت قرار دادن ابزار CAG از دستاوردهای قوی در معیار ارزش اقتصادی ما حمایت کرد. قرار دادن ابزار جدید و ادامه سطوح حفظ مشتری بسیار بالا باعث افزایش 14 درصدی در پایه نصبشده ابزارهای ممتاز جهانی ما در سال 2021 شد و پایهای را برای ادامه رشد قوی مصرفی در حین حرکت به جلو ایجاد کرد. درآمد Rapid Assay به طور ارگانیک در سه ماهه چهارم 10 درصد افزایش یافت، که منعکس کننده تداوم دستاوردهای جامد در ایالات متحده است، که با افزایش تقاضا برای تست های تشخیصی و رشد بالا در مناطق بین المللی همسو است. برای کل سال 2021، رشد درآمد ارگانیک Rapid Assay 17٪ بود که با افزایش حجم بالا برای سگ 4Dx و آزمایش تخصصی پشتیبانی شد. رشد درآمد تکرارشونده CAG Diagnostic عمدتاً مبتنی بر حجم است، که با بهبود متوسط قیمت خالص تقریباً 3 درصد در مناطق کلیدی مانند ایالات متحده تقویت شده است. ، منعکس کننده افزایش قیمت فهرست بالاتر برای منعکس کننده هزینه های خدمات بالاتر و سرمایه گذاری مستمر در کیفیت خدمات و نوآوری محصول است. در سایر زمینه های کسب و کار CAG ما، درآمد نرم افزار دامپزشکی و تصویربرداری تشخیصی ما به طور ارگانیک 13 درصد و همانطور که در سه ماهه چهارم گزارش شد، 30 درصد افزایش یافت، از جمله مزایای کسب ezyVet. دستاوردهای قوی مداوم در نرمافزارهای تکرارشونده و خدمات تصویربرداری تشخیصی و رشد قابل مقایسه بالا در محلهای PIMS تا حدی با مقایسههای سخت مربوط به مکانهای تصویربرداری تشخیصی قوی سال قبل تعدیل شد. برای کل سال 2021، درآمد نرم افزار دامپزشکی و تصویربرداری تشخیصی به بیش از 200 میلیون دلار افزایش یافت که 15 درصد به صورت ارگانیک و 27 درصد همانطور که گزارش شده است، افزایش یافته است، زیرا ما به پیشرفت ادغام فناوری اطلاعات و بینش به عنوان یکی از ویژگی های کلیدی راه حل های تشخیصی خود ادامه می دهیم. روی آوردن به سایر بخش های تجاری درآمدهای آب به طور ارگانیک در سه ماهه چهارم در مقایسه با رشد ارگانیک ثابت در سه ماهه چهارم سال گذشته، 13 درصد افزایش یافت، زیرا این کسب و کار همچنان به سمت سطوح رشد قبل از COVID-19 ادامه می دهد. رشد کسبوکار با دستاوردهای قوی در سراسر دستههای تست انطباق و عدم انطباق حمایت شد. برای کل سال 2021، درآمدهای آب به طور ارگانیک 12 درصد در مقایسه با کاهش 2 درصدی ارگانیک در سال 2020 افزایش یافت. درآمد دام، طیور و لبنیات به طور ارگانیک 90 درصد در سه ماهه چهارم در مقایسه با 13 درصد رشد ارگانیک در سه ماهه چهارم سال 2020 کاهش یافت. همانطور که انتظار می رفت، پویایی در تجارت LPD ما در چین، از جمله کاهش تقاضای بالای سال قبل برای آزمایش تب خوکی آفریقایی، رشد را در سایر مناطق جهانی جبران کرد. برای کل سال 2021، درآمد LPD به طور ارگانیک 9٪ در مقایسه با 11٪ سود در سال 2020 کاهش یافت. ما در حال برنامه ریزی برای ادامه مقایسه چالش برانگیز سال به سال درآمدهای LPD در نیمه اول سال 2022 هستیم که در درآمد کلی ما لحاظ می شود. چشم انداز روی آوردن به P&L. رشد بالای درآمد پایدار باعث افزایش سود عملیاتی در مقایسه با سطوح قوی سال قبل شد زیرا ما سرمایهگذاریهای برنامهریزی شده را مطابق با استراتژی رشد خود پیش میبریم. سود عملیاتی 8% همانطور که گزارش شده و 9% بر مبنای مشابه در سه ماهه چهارم افزایش یافته است که ناشی از ادامه سود ناخالص است. سود ناخالص در سه ماهه 12 درصد افزایش یافت که نشان دهنده رشد قوی درآمد و افزایش کلی متوسط در حاشیه ناخالص است. ما از رشد مداوم درآمد تکرارشونده CAG Diagnostic، بهبود متوسط قیمت خالص و حاشیههای بالاتر نرمافزار دامپزشکی، از جمله تأثیرات مثبت پایگاه مشتری SaaS ما در حال گسترش، بهرهمند شدیم. این عوامل با تأثیرات ترکیب تجاری ناشی از رشد بالای درآمد ابزار CAG و درآمدهای کمتر LPD و PCR انسانی تعدیل شدند. هزینه های عملیاتی بر اساس گزارش و قابل مقایسه در سه ماهه چهارم 15 درصد افزایش یافته است. همانطور که برنامه ریزی شده بود، با افزایش سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، افزایش فروش و بازاریابی جهانی CAG و ادغام خرید ezyVet، شاهد سطوح نسبتاً بالاتری از رشد هزینه های عملیاتی بودیم. ما پیشبینی میکنیم که در سال 2022 نرخ نسبتاً بالاتری از رشد بهرهبرداری را حفظ کنیم، همراستا با شتاب رشد قوی جهانی ما. سرمایه گذاری در هزینه های عملیاتی باعث کاهش 70 نقطه پایه در حاشیه عملیاتی قابل مقایسه در سه ماهه چهارم شد. برای کل سال 2021، حاشیه عملیاتی ما به 29 درصد رسید، 220 واحد پایه بر مبنای مشابه برای سال افزایش یافت و تقریباً 560 واحد پایه بر اساس مقایسه نسبت به سطوح قبل از همهگیری در سال 2019 افزایش یافت. عملکرد قوی در سال 2022، زیرا ما برای پتانسیل رشد بلندمدت با بازده بالا در تجارت خود سرمایه گذاری می کنیم. EPS سه ماهه چهارم 1.89 دلار به ازای هر سهم بود، که شامل 0.08 دلار به ازای هر سهم سود مالیاتی مربوط به فعالیت های جبرانی مبتنی بر سهام است. برای کل سال 2021، EPS 8.60 دلار بود که 29٪ بر مبنای مقایسه ای افزایش داشت. نتایج EPS کل سال شامل 32 میلیون دلار یا 0.38 دلار به ازای هر سهم در مزایای مالیاتی مربوط به فعالیت های جبرانی مبتنی بر سهام بود که 360 امتیاز پایه سود نرخ مالیاتی مؤثر را ارائه کرد. اثرات ارز خارجی رشد درآمد را تقریباً 1% در سه ماهه چهارم کاهش داد که منجر به تأثیر 0.02 دلاری سود به ازای هر سهم شد، بدون زیان پوششی تقریباً 500,000 دلار. برای کل سال 2021، تغییرات نرخ ارز خارجی EPS را به میزان 0.16 دلار به ازای هر سهم، بدون ضرر 7 میلیون دلاری پوشش ارز خارجی افزایش داد. با توجه به تقویت اخیر دلار آمریکا، ما برای رشد معکوس درآمد FX 1.5 درصدی در سال 2022 برنامه ریزی می کنیم، با رشد تقریبی 2 تا 2.5 درصدی سال به سال در نیمه اول. در حالی که موقعیتهای پوششی که قبلاً ایجاد شده بود، این تأثیرات را بر سود کاهش میدهد، چشمانداز اولیه ما در سال 2022 تأثیر خالص EPS نامطلوب 0.08 دلاری را از FX با نرخهایی که در بیانیه مطبوعاتی ما ذکر شد، شامل میشود. جریان نقدی رایگان 636 میلیون دلار برای سال 2021 یا تقریباً 85 درصد از درآمد خالص بود که منعکس کننده 120 میلیون دلار هزینه سرمایه، از جمله 18 میلیون دلار در خرید املاک و مستغلات است. ما ترازنامه قوی را حفظ کرده ایم. ما سال 2021 را با نسبت های اهرمی 0.9 برابر ناخالص و 0.7 برابر خالص نقدینگی، با 144 میلیون دلار پول نقد در پایان سال به پایان رساندیم. در سه ماهه چهارم، یک تسهیلات اعتباری 1 میلیارد دلاری جدید پنج ساله ایجاد کردیم که نرخ استقراض نسبتاً بهبود یافته ای را ارائه می دهد. چشم انداز هزینه بهره ما در سال 2022 شامل این مزایا، نرخ بهره آتی جاری و انتظارات برای نسبت خالص اهرم یک بار در سال آینده است. در سه ماهه چهارم، ما 245 میلیون دلار برای بازخرید 391,000 سهم در سه ماهه اختصاص دادیم. ما قصد داریم به تخصیص سرمایه برای خرید مجدد سهام به عنوان بخشی از رویکرد مالی خود ادامه دهیم، که در کاهش پیشبینیشده 1 تا 1.5 درصدی سهام کاهش یافته ما برای کل سال 2022 منعکس شده است. ما در حال ارائه راهنمایی اولیه برای درآمدهای گزارش شده از 3.5 تا 3.565 میلیارد دلار هستیم. این چشم انداز بازتاب رشد درآمد ارگانیک هدفمند بین 10 تا 12 درصد، مزایای انتقال تقریباً 0.5 درصد از خریدهای سال 2021، و رشد 1.5 درصدی رشد درآمد از سوی FX است. چشم انداز رشد ارگانیک ما محدوده رشد تخمینی 12% تا 14% را برای درآمدهای تکرارشونده CAG Diagnostic منعکس می کند. سطح بالاتر این محدوده با حفظ روندهای رشد قوی سال به سال که پس از خروج از سال 2021 به آن دست یافتیم، همراستا است و مزایای هدفمند بیشتری را از تحقق قیمت خالص نسبتاً بالاتر و سرمایه گذاری در توسعه بخش جهانی CAG در بر می گیرد. چشم انداز کلی رشد ارگانیک ما همچنین بر مزایای مستمر ناشی از گسترش پایه نصب شده ابزارهای ممتاز و رشد مستحکم در تجارت آب ما تأثیر می گذارد. این عوامل مثبت تا حدی با انتظارات برای ادامه فشار سال به سال بر درآمدهای LPD در نیمه اول سال 2022 و کاهش پیش بینی شده در درآمدهای آزمایش PCR انسانی جبران می شود که منعکس کننده تمرکز رشد استراتژیک کلی ما بر کسب و کارهای اصلی ما است. چشم انداز حاشیه عملیاتی گزارش شده ما برای سال کامل 2022، 29.7٪ تا 30.2٪ بود که منعکس کننده 50 تا 100 نقطه پایه بهبود حاشیه عملیاتی قابل مقایسه سالانه است که بر اساس سودهای حاشیه عملیاتی قوی ما در سال های اخیر است. ما انتظار داریم که بهبود حاشیه عملیاتی توسط سودهای حاشیه ناخالص مستحکم پشتیبانی شود، زیرا ما سرمایهگذاریها را در قابلیت تجاری و نوآوری جهانی خود پیش میبریم و سطوح بالایی از تداوم کسبوکار عملیاتی را به عنوان اولویت تضمین میکنیم. ما تأثیرات هزینه تورمی پیشبینیشده و همچنین منافع حاصل از افزایش قیمت خالص نسبتاً بالاتر را در چشمانداز کلی حاشیه عملیاتی خود گنجاندهایم. با توجه به نرخ های خروج در مخارج عملیاتی ما و پویایی مقایسه سود عملیاتی سال به سال، ما در حال برنامه ریزی برای بهبود حاشیه عملیاتی هستیم که عمدتاً ناشی از سود در نیمه دوم سال 2022 باشد. چشم انداز اولیه EPS ما برای سال 2022 9.27 تا 9.59 دلار برای هر دلار است سهم، افزایش 8٪ به 11٪ همانطور که گزارش شده است. چشم انداز EPS ما در افزایش نرخ مالیات موثر کلی ما از 17.5٪ به 21.5٪ به 22٪ در سال 2022 تخمین زده می شود. تقریباً 100 تا 150 امتیاز این افزایش به تأثیرات پیش بینی شده از تغییرات مالیاتی بین المللی مربوط می شود. ما همچنین مزایای مالیاتی کمتری را از فعالیت های جبران مالیاتی مبتنی بر سهام پیش بینی می کنیم. چشم انداز EPS ما منعکس کننده مزایای مالیاتی غرامت مبتنی بر سهام در سال 2022 به میزان 10 میلیون دلار یا تقریباً 0.12 دلار به ازای هر سهم در مقایسه با مزایای مالیاتی بالای 32 میلیون دلاری یا 0.38 دلار در سال 2021 است. همانطور که اشاره شد، ما همچنین تاثیر منفی سال به سال 0.08 دلار به ازای هر سهم را از FX، بدون موقعیت های تامینی تثبیت شده، لحاظ کرده ایم. با تعدیل این عوامل، چشم انداز ما رشد 12 تا 16 درصدی EPS بر مبنایی قابل مقایسه شامل 0.15 دلار تخمینی به ازای هر سهم یا تقریباً 2 درصد تأثیر رشد EPS ناشی از تغییرات نرخ مالیات بین المللی است. چشم انداز جریان نقدی آزاد ما در سال 2022، نسبت تبدیل درآمد خالص به جریان نقدی آزاد 75 درصد به 80 درصد است. این نشان دهنده هزینه تخمینی سرمایه 180 میلیون دلاری یا تقریباً 5 درصد درآمدها از جمله 50 میلیون دلار مربوط به یک انبار جدید و توسعه سایت تولیدی است که برای حمایت از رشد بالای ما هماهنگ شده است. با تنظیم برای این پروژه بزرگ، نسبت تبدیل درآمد خالص عادی به جریان نقدی آزاد ما با اهداف بلندمدت 80 تا 90 درصد ما همسو میشود. این بررسی مالی ما را به پایان می رساند. اکنون تماس را برای نظرات جی به او میسپارم. جی مازلسکی — رئیس و مدیر اجرایی متشکرم، برایان، و صبح بخیر. IDEXX عملکرد قوی خود را در سه ماهه چهارم حفظ کرد و یک سال استثنایی را برای شرکت رقم زد. برای کل سال، 16 درصد رشد درآمد ارگانیک، 29 درصد رشد قابل مقایسه EPS، با افزایش حاشیه عملیاتی قوی و 59 درصد ROIC، ارائه کردیم. این نتایج نشاندهنده جذابیت کسبوکارهای ما، از جمله کسبوکار اصلی CAG ما است، که روندهای رشد بسیار قوی را با بهرهمندی از گسترش تجاری ما و سبد نوآوری در حال گسترش حفظ میکند. ما در موقعیت خوبی قرار داریم که در سال 2022 بر روی این شتاب ایجاد کنیم، همانطور که در چشم انداز مالی ما منعکس شده است. امروز صبح، عملکرد اخیر خود را مرور میکنم و حوزههای کلیدی تمرکز تجاری را در حرکت رو به جلو برجسته میکنم، از جمله پیشرفت نوآوریهای جدید و گسترش مداوم قابلیتهای تجاری جهانی ما. هر دوی اینها عناصر استراتژیک برنامه ما برای توسعه فرصت بازار بلندمدت قابل توجهی هستند که هنوز پیش روی ماست. اجازه دهید با یک به روز رسانی مختصر در مورد روندهای بخش شروع کنم. به طور کلی، روند مراقبتهای بهداشتی حیوانات همراه در جهان، به دلیل تقاضای مداوم و کلینیکهای دامپزشکی برای خدمات مراقبتهای بهداشتی، از جمله تشخیص، قوی باقی ماند. همانطور که برایان تاکید کرد، درآمدهای بالینی فروشگاه های مشابه در ایالات متحده در سه ماهه چهارم 8 درصد افزایش یافت که با رشد 2 درصدی در بازدیدهای بالینی از همان فروشگاه در مقایسه با سطوح رشد بسیار قوی سال قبل پشتیبانی می شود. رشد تشخیصی همان فروشگاه با سرعت بالاتری نزدیک به 10٪ به رشد خود ادامه می دهد. رشد درآمد دورهای IDEXX US CAG Diagnostics منجر به این توسعه میشود، که در سودهای ارگانیک 13 درصدی در سه ماهه چهارم منعکس میشود و در سه ماهه چهارم سال 2020 سودی 21 درصدی ایجاد میکند، زیرا ما پلتفرمهای تشخیصی و مدیریت اطلاعات بسیار مطلوبی را ارائه میکنیم که از مأموریت مراقبت از مشتریانمان پشتیبانی میکند. ما شاهد روندهای تقاضای قوی پایدار برای خدمات بالینی در سطح جهانی هستیم که بر اساس پیشرفتهایی که از طریق همهگیری به دست آمده است. همانطور که در داده های به اشتراک گذاشته شده در عکس فوری درآمد ما مشخص شده است، این شامل شتاب پایدار تقریباً 2٪ در درآمد تشخیصی ایالات متحده در هر بازدید بالینی در سال 2021 است که بر اساس دستاوردهای بالاتر در سال 2020 است. این حرکت قوی به ما اعتماد به سرمایهگذاری در جهت توسعه سریع بخش CAG جهانی میدهد و در چشم انداز ما از 12 تا 14 درصد افزایش درآمد جهانی CAG Diagnostics در سال 2022 در پایان اهداف بلندمدت ما منعکس میشود. مانند بسیاری از بخشهای اقتصاد جهانی، کلینیکهای دامپزشکی از طریق پویایی چالش برانگیز افزایش تقاضای بالینی در مواجهه با چالشهای کارکنان، از جمله تأثیرات مدیریت کوتاهمدت ناشی از جستجوی نوع Omicron، به کار خود ادامه میدهند. واضح است که تقاضای خدمات بالینی قوی برای کلینیک ها در اولویت خواهد بود. IDEXX برای حمایت از رشد مشتریان خود از طریق تمرکز بر سطوح بالای خدمات مشتری و راه حل هایی که بهره وری کلینیک را افزایش می دهد، متعهد و بسیار خوب موقعیت دارد. همانطور که به جلو نگاه می کنیم، توانایی تجاری جهانی خود را در راستای این روندهای تقاضای قوی گسترش می دهیم. سرمایهگذاریهای ما در آلمان، فرانسه و کره جنوبی در نیمه اول سال 2021 همچنان به ثمر مینشیند، زیرا ردپای تجاری گسترده در هر کشور افزایش قابل توجهی در تماس با مشتری و دسترسی به درآمد را ممکن میسازد، عناصر مهم فلسفه مدیریت حساب با لمس بالا. ما در حال پیگیری در اوایل سال 2022 هستیم که موج دوم توسعه از قبل اعلام شده در سه کشور دیگر که در آینده نیز بیشتر خواهد بود. اینها ابتکارات کل نگر هستند که فقط شامل اضافه شدن متخصصان رو به مشتری در انواع مشاغل مختلف مانند مدیران حساب، دامپزشکان خدمات حرفه ای و نمایندگان خدمات میدانی هستند، اما همچنین شامل گسترش برنامه های بازاریابی و ابزارهای میدانی جدید مانند IDEXX 360 و افزودن مرجع گران تر مسیرهای حامل و سطوح خدمات گسترده تر. افزایش ردپای تجاری بینالمللی ما در حالی که رویکرد ما به بلوغ رسیده است، فراتر از کشورهای موج 2 که در حال تکمیل هستند، همچنان یک اولویت کلیدی خواهد بود. برای این منظور، خوشحالم که به اشتراک بگذارم که ما همچنین در حال تقویت تیم رهبری تجاری خود با یک مدیر بازرگانی با تجربه در آسیا و اقیانوسیه CAG هستیم که در این سه ماهه به IDEXX میپیوندد. با گسترش ما، تیم تجاری ما به ارائه روز خود ادامه می دهد و در بیش از 5000 ابزار ممتاز در سه ماهه چهارم قرار داده شده است. تا کنون، بزرگترین جابجایی های فصلی ما تا کنون به دست آمده است. رشد 29 درصدی قرار دادن ابزار ممتاز شامل رشد قابل مقایسه در سراسر ایالات متحده و مناطق بینالمللی است و منجر به رشد 14 درصدی در پایه نصب شده برتر جهانی ما با عملکرد قوی در هر یک از پلتفرمهای ابزار ما شد. این نتایج استثنایی علیرغم چالش های بیش از حد به دست آمد. آنها اجرای تجاری قوی و همچنین این واقعیت را نشان می دهند که مشتریان به طور فزاینده ای نوآوری های IDEXX را برای حمایت از افزایش تقاضای بالینی امروز در حالی که برای نیازهای تجاری آینده سرمایه گذاری می کنند، انتخاب می کنند. ProCyte One یک مثال عالی برای این است. راه اندازی ProCyte One ما فوق العاده خوب پیش رفته است. عملکرد و قابلیت اطمینان ProCyte One به عنوان استفاده از محیط سخت یک مطب، تمام اهداف را برآورده کرده یا از آن فراتر رفته است و بازخوردها بسیار مثبت باقی میماند، زیرا مشتریان استفاده آسان از آن و نحوه تناسب آن با جریان کار کلینیک دامپزشکی را دوست دارند. ما نرخ های جهانی 90% را با تحلیلگرهای شیمی می بینیم و این روند اهمیت ProCyte One را در ساخت یک کار تشخیصی کامل نشان می دهد. علاوه بر این، راهاندازی ProCyte One از برنامههایی مانند IDEXX 360 سود میبرد، که نهتنها یک روش مشتری پسند انعطافپذیر برای افزودن این تحلیلگر نوآورانه به کلینیکهای خود در اختیار دامپزشکان قرار میدهد، بلکه به رشد در روشهای آزمایش IDEXX نیز کمک میکند. مسیر منطقه ای جهانی ProCyte One ما اکنون تقریباً کامل شده است، و از زمان راه اندازی در اواخر سه ماهه اول سال 2021، بیش از 2500 ابزار را در سراسر جهان تحویل داده ایم. پایه نصب شده رو به رشد ابزارهای ممتاز، از جریان قوی استفاده از مواد مصرفی در آینده پشتیبانی می کند، که به ما در محدوده های هدایت شده اطمینان می دهد. برای رشد درآمد مکرر CAG. تیم تجاری ما علاوه بر جابجایی رانندگی و پذیرش، به آموزش مشتریان خود در مورد مزایای طب پیشگیری ادامه می دهد. ابتکار مراقبت پیشگیرانه، وسیله اصلی ما برای هدایت یک دستور کار پیشگیرانه در کلینیک است و به متخصصان فروش فرصتی می دهد تا در گفتگوهای کامل با مشارکت گسترده کارکنان متخصص شرکت کنند. علیرغم دسترسی محدود به کلینیکها، ما تقریباً 125 ثبتنام جدید در ایالات متحده را در سه ماهه انجام دادیم، در حالی که برنامههایی را برای سادهسازی فرآیند ثبتنام برای مشتریان پرمشغله توسعه دادیم، و ما مشتاقانه منتظریم تا این کار را اجرا کنیم و به حمایت از این تلاش مراقبتهای پیشگیرانه گستردهتر در سال 2022 ادامه دهیم. همچنین شاهد شتاب مستمر در گسترش نرم افزار باشید زیرا محصولات نوآورانه ما به مشتریان کمک می کنند تا کارایی کلینیک و ارتباطات صاحب حیوان خانگی را بهبود بخشند. نصب ezyVet بسیار راحت پیش رفته است و اشتراکها مطابق انتظارات بالای ما هستند. مشتریان از قابلیت های پیشرفته و گردش کار بصری ارائه شده توسط ezyVet قدردانی می کنند. 81 درصد از مکانهای PIMS در این سه ماهه مبتنی بر فضای ابری بودند، که نشان میدهد ما موقعیت خوبی برای حمایت از مشتریان در انتقال آنها به فضای ابری داریم. این روند یک فرصت رشد قابل توجه و جریان سود عالی را فراهم می کند. این یک محصول مدیریت اطلاعات قوی و با استفاده آسان را در اختیار مشتریان ما قرار می دهد که آنها را قادر می سازد تا بر ارائه بالاترین سطوح مراقبت از بیمار که توسط تشخیص برای بهبود نتایج سلامتی امکان پذیر است، تمرکز کنند. مجموعه نرم افزاری ما یک حوزه استراتژیک سرمایه گذاری و تمرکز برای IDEXX است. دامپزشکان هرگز شلوغتر نبودهاند و نیاز و قدردانی عمیقی برای راهحلهای نرمافزاری دارند که استفاده از آنها آسان است و بر روی پشتههای فناوری معاصر ساخته شدهاند. آنها به دنبال این راه حل ها برای حمایت از مراقبت از بیمار، بهره وری کارکنان، و ارتباطات داخلی و همچنین صاحب حیوانات خانگی هستند. استراتژی ما این است که راه حل های نرم افزاری PIMS سازمانی را به مشتریان خود ارائه دهیم که به طور یکپارچه با مجموعه وسیع تری از برنامه های تجاری و بالینی کار می کنند، خودمان یا شخص ثالثی که دامپزشکان برای اجرای فعالیت های خود از آنها استفاده می کنند. VetConnect PLUS، نتایج تشخیصی ما، پشتیبانی تصمیم گیری بالینی و پورتال سفارش نمونه خوبی از این موضوع است. VetConnect PLUS تقریبا 10 سال پیش راه اندازی شد. از نقطه نظر گردش کار در IDEXX و PIMS شخص ثالث یکپارچه شده است. در حال حاضر در بیش از 30000 روش در سراسر جهان استفاده می شود. مشتریانی که از نرمافزار و راهحلهای تشخیصی ما با هم استفاده میکنند، با پروفایلهای رشد بالاتر مرتبط هستند و از بهینهسازی گردش کار برای پلتفرمهای تست تشخیص ما پشتیبانی میکنند. کسب و کار ما در زمینه تصویربرداری تشخیصی، که شامل راه حل نرم افزار بسته وب پیشرو در صنعت ما است، نیز یک سه ماهه عالی را تجربه کرد، و نشان دهنده ترجیح مشتریان برای راه حل های تصویربرداری کم دوز برتر ما است. جایابی های جامد در سه ماهه از رشد 35 درصدی جایگذاری سالانه کامل و سود دو رقمی سال به سال در درآمدهای تکرارشونده حمایت کرد. ما همچنین رشد قابل توجهی در اشتراکهای Web PACS برای سه ماهه چهارم داشتیم که 18 درصد نسبت به سال قبل و با ادامه نرخ حفظ مشتری در محدوده بالای 90 درصد افزایش داشت. رشد در پایگاه نصب شده، جریان درآمد سودآور و افزایش استفاده از خدمات به IDEXX Web PACS کمک کرده است تا به بخش مهمی از اکوسیستم نرم افزار سازمانی ما تبدیل شود. علاوه بر اطمینان از عرضه موفقیت آمیز و پذیرش این نوآوری های اخیر، ما از راه اندازی مجموعه ای از محصولات و خدمات جدید در ماه گذشته در VMX هیجان زده شدیم. هر یک از این نوآوریها تعهد IDEXX به سرمایهگذاری مستمر در ارائه خدمات و محصولات ما، با تمرکز ویژه بر ارائه بینش و کمکهای تصمیمگیری برای کمک به مشتریان برای ارائه استاندارد بالاتری از مراقبت از بیمار را برجسته میکند. این پیشرفت ها شامل یک پلت فرم آزمایش انکولوژی توسعه یافته با آزمایش اضافی و کمک برای دامپزشکان برای شناسایی بهتر، مرحله بندی، درمان و نظارت بر چندین نوع سرطان شایع، یک تست به روز شده 4Dx Plus با عملکرد پارامتر بهبود یافته برای آناپلاسما و افزودن پشتیبانی تصمیم بالینی برای 4Dx Plus است. و شبکه عصبی 6.0 برای SediVue که اکنون بر روی 800 میلیون تصویر رسوب ادرار آموزش دیده است. بهبود عملکرد محصولات ما محور استراتژی ما است. و همچنین از کارایی بیشتر حمایت می کنیم که به پذیرش بالاتر و رضایت مشتری کمک می کند. چند نمونه کاتالیزور جدید SDMA، معرفها را روی آزمایش میآورد، تعداد مراحل انجام آزمایش و زمان رسیدن به نتایج را کاهش میدهد، در حالی که فضای ذخیرهسازی و ضایعات را به دلیل حذف اجزای معرف جداگانه کاهش میدهد. برنامه موبایل بهبود یافته VetConnect PLUS یک تجربه کاربری پیشرفته، قابلیت موبایل بهبود یافته و گودال آسان تر در ارتباطات ما را ارائه می دهد. و در نهایت، در اواخر سال 2022، آزمایش 4Dx Plus ما امکان ذخیره سازی طولانی مدت در دمای اتاق را فراهم می کند. افزودن این فناوریهای صرفهجویی در زمان، رویکرد فناوری ما را به طرحهای محصول و خدمات نشان میدهد. قابل ذکر است که محصول بهبودیافته 4Dx Plus نشان دهنده پنجمین به روز رسانی ما برای محصول SNAP کرم قلب است که برای اولین بار در سال 1992 راه اندازی شد. در حالی که این آزمایش در حال حاضر استاندارد طلایی برای آزمایش سریع بیماری های منتقله از طریق ناقل را نشان می دهد، ما همچنان بر روی بهبود مستمر تمرکز می کنیم تا از مشتریان خود در ارائه بهبود یافته حمایت کنیم. نتایج سلامت حیوانات خانگی پشتوانه عملکرد قوی تجاری ما تمرکز اولویتدار بر ارائه خدمات سطح بالا به مشتریان است. یک عنصر کلیدی برای دستیابی به این سطوح خدمات، اجرای قوی ثابت در سراسر زنجیره تامین ما است، که ما دوباره در Q4 از طریق در دسترس بودن محصول بالا و زمانهای برگشت سفارش قوی شاهد آن بودیم. به منظور ایجاد این قابلیت و حمایت از رشد در آینده، ما قصد داریم در سال 2022 در گسترش ظرفیت تولید و ظرفیت آزمایشگاهی خود سرمایه گذاری کنیم، در حالی که اقدامات خط مقدم قوی برای پشتیبانی از سطوح بالای خدمات را نیز حفظ کنیم. و در حالی که ما پیشبینی میکنیم که برخی از پویاییهای تورمی و معکوسهای زنجیره تامین در آینده پیشبینی شود، این تأثیرات را در چشمانداز خود ثبت کردهایم و معتقدیم که موقعیت خوبی برای ایجاد حاشیههای پایان سال خود داریم. به طور کلی، ما از شتاب و اجرا در کسب و کار خود بسیار راضی هستیم و از برنامه های خود برای ایجاد پیشرفت در سال 2022 هیجان زده ایم. سالی است که هدف ما و خدمات آن به مشتریانمان را دنبال می کنیم. سازمان IDEXX به شدت بر نیازهای مشتریان خود متمرکز شد و در یک سال پویا و پرمشقت دیگر به عملکرد خود در سطح بسیار بالایی ادامه داد. پشتکار تیم هم در نتایج برجسته شده امروز صبح و هم سطوح بالای مشارکت ما به عنوان یک تیم دیده می شود. و من افتخار می کنم که می توانم نتایج عالی امروز را به نمایندگی از کار سخت کل تیم به اشتراک بگذارم. این سخنان آغازین من را به پایان می رساند. اکنون برای چند سوال وقت داریم. Questions & Answers:OperatorThank you. [Operator instructions] Our first question is from Chris Schott from J. P. Morgan.Chris Schott — J.P. Morgan — Analyst Great. Thanks so much for the questions. I just want to get a little bit more color on the magnitude of impact you're seeing from omicron to the near-term results. So basically, how much of a step-down in visits are you seeing currently? And then maybe just following on that, just kind of broader question. Can you just elaborate a little bit more on your expectation for vet visit growth as we look out to 2022, and we start to think about annualizing as well maybe more normalized comps than we've seen over the past few years. Thanks so much. Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer Good morning, Chris. We haven't quantified it. We did see some impact on testing volumes in the international regions from omicron in late Q4. It primarily manifested itself in a modest drop off in some lab volumes and this trend appears to be continuing just in the early '22 January as it affects the U.S. clinical visit growth. The thing to keep in mind is the underlying customer demand is very strong. What that practices tell us is that they're busy as they've ever been in terms of forward booking, we're seeing month, two months forward booking of patients and pet owners trying to get into practices. So we think practices have a playbook in which to deal with this. We've all seen this movie a couple of times at this point. They've done the curbside drop-off and pickup in some cases. There's obviously some staffing issues that they're dealing with, we think that, that's more of a temporary basis. And we're in a really good position also to be able to support them with our field service organization and technology solutions that help them be more productive and manage the business. Brian McKeon — Chief Financial Officer And to your question, Chris, our 12% to 14% organic growth outlook for CAG Dx recurring revenues assumes positive clinic visit growth in addition to a short performance, ongoing performance by our teams and helping to grow our revenues faster than that.Chris Schott And maybe just one really quick follow-up. I know last year, you talked about new instrument placement growth adding, I think, about 1% or so to overall revenue growth. Can you just elaborate on how you're thinking about new instrument placements and its contribution to 2022? Thanks so much. Brian McKeon — Chief Financial Officer I'll let Jay talk to the color of the momentum that we have on instrument placements and our priorities. In terms of our outlook, we didn't break it out specifically, but we're targeting continued strong placement growth. The revenue growth may lag the placement growth somewhat as we see the expansion of programs like IDEXX 360 and have some mix effects from higher growth in international markets, but we're targeting solid instrument year-on-year growth, and that's factored into the overall guidance.Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer Yes. We saw record placements in Q4 of 2021 over 5,000 on the back of record hematology placements and catalyst and SediVue pretty much across the board. And we think that, that momentum will remain intact. Practices are clearly investing in technology to help them from a capacity standpoint, they're looking to us and our solutions that not just support the best standard of care, but also support workflow and staff productivity and enable them to handle higher patient volumes.Chris Schott Thanks so much for the questions. OperatorOur next question is from Erin Wright from Morgan Stanley.Erin Wright — Morgan Stanley — Analyst Great. Thanks so much. In the inflationary environment that we're in and you anticipate higher price realization in the 2022 guide. But can you quantify some of the offsetting factors, the higher input cost, labor, freight, net-net, how are these dynamics impacting you from a margin perspective in 2022 just based on your guidance?Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer So we are seeing some impact selectively in our business. I think you highlighted some of the key drivers, but freight and distribution costs have been a factor. We're monitoring higher labor input costs. So I think that's something that we anticipate will be — something we'll need to manage effectively. And we have selective impacts in different parts of our business, but we do use electronic components and things of that nature. I think a lot of our focus, Erin, is on making sure we have continued very high business continuity, reliability. So we're really pleased with that. We're at 99% and customer reliability, and that's our primary focus. And so we do have some impacts. And as you pointed out, we have a relatively higher expectation for net margin improvement that helps to mitigate that and is reflective to a degree of that and enables us to support the solid operating margin improvements that we're targeting next year.Erin Wright — Morgan Stanley — Analyst OK. Great. And then more of a philosophical question here, so bear with me. But bigger picture, thinking about broader animal health and more specifically diagnostic trends, and while there will be an element of normalization here near term, just given the tough comps and barring any sort of omicron volatility. But it does seem that you suggest that we are emerging from the pandemic at a faster underlying growth rate for companion animal diagnostics that may be pre-pandemic over the longer term. Does this change how you're thinking about your five-year outlook? And how are you thinking about some of those changes over the course of the pandemic that may be actually more structural in nature? Thanks.Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer Yes. I'll take that. There's a couple of, I think, longer-term trends that the pandemic probably accelerated that were in effect and if anything, as a result of new pet adoptions and the pivot within practices than more service versus retail type product sales, I think have just accelerated as a result of the pandemic. Clearly, as veterinarians focus on medical services, in patient care, Diagnostics is a big piece of that. I think they've recognized that Diagnostics is, obviously, a very high margin, very high profit center within their practices. And so I think the combination of — or patients, pet owners wanting higher standards of patient care, veterinarians are pivoting the services and the role the Diagnostic plays have been important factors. And then you layer on top of that our strategy as a company which both includes continuing to innovate both in terms of testing platforms and information management and our commercial strategy, which is a high-touch model and being able to work with veterinarians to help them use these tools effectively, both business and medical life. I think we continue to see very strong trends that are higher than pre-pandemic.Erin Wright — Morgan Stanley — Analyst OK. Great. Thank you. OperatorOur next question is from Michael Ryskin from BOA.Michael Ryskin — Bank of America Merrill Lynch — Analyst Great. Thanks for taking the question. Congrats, Jay and Brian on the quarter and the solid guide. I want to ask about some of the new products and new initiatives you announced earlier this year at VMX or around VMX including the pet Dx partnership, slightly different than some of the things you've done in the past, and it does get to a point we have questions from investors about in terms of additional test and modalities, additional opportunities beyond sort of what's already on the market. Could you talk about the oncology opportunity or if there's others beyond that that you're thinking of in terms of some of the untapped markets in diagnostics, how do you see this partnership playing out over the next couple of years? And just sort of the things you highlighted earlier this year, how meaningful is that a contributor to 2022 overall? Or is that more of a long-term factor?Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer Sure. Good morning, Mike. Cancer is the most prevalent cause of death in dogs. So there are about six million positive cases of cancer of dogs just in the U.S. It's very significant. And if we take a look just at a high level in terms of the process by which the veterinarian diagnoses and teat, it's very complex. It's fragmented. And there aren't a complete set of diagnostic tools to help support that. So we think that there is a longer-term very attractive market opportunity to be able to help veterinarians navigate a cancer diagnosis and treatment. And so we're building off our expertise in cancer pathology, which is really more to date geared toward cancer identification and really trying to across the continuum of care, which is the identification in staging and treating and monitoring and bring solutions to that full value chain of care. So the partnerships we announced, we think bring best-in-class technology to support that process. We're excited by it. It's still early stages in terms of market development. So I think it's less about the revenue opportunity near term and more about supporting the veterinarians in helping them navigate what's very complex and what is increasingly pet owner-driven demand for these types of services. I think over time, it's a quite attractive opportunity. We bring, I think, incredible technical expertise to be able to support the veterinarian through this, and we're excited by what we've learned and continuing to build off those capabilities over time.Michael Ryskin — Bank of America Merrill Lynch — Analyst Great. Thanks. And then a follow-up question on the guide again. The 12% to 14% recurring revenue in CAG is a very solid guide and relative to initial expectations. You touched on — I mean, you commented that you expect clinical visit growth in the market to be positive and you cited price again. But could you talk about some of the other moving pieces there? Just trying to get off the bridge from that clinical visit growth to the CAG recurring revenues, whether it's diagnostic frequency, diagnostic utilization, just sort of the CAG premium, if you could help us bridge what are the moving pieces there? That would be helpful.Brian McKeon — Chief Financial Officer Yes, Mike. So I think the way to think about this is the — as we were coming out of 2021. And clearly, we had a big step-up in demand through the pandemic that we're confident that we can build off of that. So I think that's one key theme. And as you look at the — calibrate this, so the exit rate of our business in Q4, we had 13% CAG Dx recurring growth off that higher base. So we were entering the year with that kind of trajectory. And we see some positive drivers here. We're investing in international growth and feel good about the traction and the potential there. And we'll have some incremental benefit from net pricing that we highlighted. And so the higher end of the range really reflects kind of building off of the momentum that we had, I think, to build on kind of Erin's question earlier, one of the metrics we shared in our snapshot is just the average revenue per clinical visit in the — in veterinary clinics in the U.S. And that increase, as Jay noted, nearly 200 basis points from pre-pandemic levels from 4% to about 6%. So there's some underlying positive service trends here. And I think what you're seeing in our outlook is confidence that we can execute well, continue to execute well, invest in ways that support that — and if we can sustain that type of momentum, we were — we think we can achieve those higher growth levels. And I think the — the lower end of the range really is more calibration going back toward more pre-pandemic-type growth. It's not what we're necessarily projecting, but I think that, that's a potential scenario as well. But all of this is building off of a higher demand. So it's — some of this will come down to our execution. And I think things like omicron or near-term dynamics that we'll just need to manage through, as Jay mentioned, we don't see that as indicative of a longer-term or an underlying demand issue, but the momentum in our business, we feel very positive about, and we're investing toward that. I think we've got a good strategy to keep building on that progress.Michael Ryskin — Bank of America Merrill Lynch — Analyst Great. Thanks so much. Appreciate it. OperatorOur next question is from Jon Block from Stifel.Jon Block — Stifel Financial Corp. — Analyst Hey, guys. Good morning. Thanks. First question just on wellness clinical visits. They continue to do very well. The two-year average actually accelerated from the third quarter '21 levels. So just love management thoughts on staffing capacity issues at vet practices. We continue to hear a lot about those. I think others do as well. Jay or Brian, how difficult are they? Because you would think wellness would be impacted, but again, it accelerated and maybe do you believe the underlying industry demand from consumers is actually potentially higher from what we're seeing work its way through? And then I've just got a follow-up. Thanks. Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer Yes. Jon, in terms of the wellness is there's a couple of things that are potentially driving that. Obviously, there's a lot of puppies and kittens who have now become dogs and cats, and I think there's a lot of pet owners who want to get their pets into the practice and checked up. And there's been an emphasis on wellness visits in the U.S. for quite some time, so it's not new. The — obviously, there are some capacity constraints and some of these visits get pushed off a month or six weeks. And I think over time, that will get relieved, but I think the under — what we see is the underlying demand for wellness and checkups is there and been very robust, as you pointed out. And we expect that to be able to sustain certainly. We and others in the marketplace are really focused in emphasizing preventive care as they are an important part of patient health.Jon Block — Stifel Financial Corp. — Analyst OK. Fair enough. And the second one, built on Chris' earlier question. So Brian, I'll try to maybe push you a little bit more. The CAG Dx recurring guide was, I think, solid in a lot of people's view. It implies a two-year average of in and around 15.5%. You helped — I thought a lot on the cadence of op margin expansion in 2022. You called out the comps. But anything specifically to call out for CAG Dx recurring two-year average for 1Q. I mean you got a wildly tough comp. You call that omicron headwinds that persist January, maybe even in February. Could this be a situation where we're looking at an organic revenue, CAG Dx of mid-single digits when we take that all into account or maybe just phrase it — frame it versus the two-year average of 15.5% for full year. Thanks, guys.Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer Look, the way I think we're thinking about this is we're building off this higher base. So we clearly had a period there where we needed to look at some two-year metrics here to calibrate for 2020 effectively, the pandemic dynamics. And now we're moving into sort of that phase of building off a higher base. I would say that there was some incremental benefit last year in Q4 from just the puppy boom and that, I think, is probably the key factor that sustains in the near term. But for the most part, we're normalizing off that higher base. And so I think that 12% to 14% is that full year number, we're not projecting by quarter, but I think we're — that is reflective of the overall momentum in the business. I think the omicron dynamic is a near-term dynamic in the U.S. that we didn't really see significantly in Q4, and we're seeing some effects are really here. We'll sort that out as we go through the quarter. But I think the underlying momentum and trends we're targeting to remain strong, and we'll work through these near-term dynamics as they play out.Jon Block — Stifel Financial Corp. — Analyst All right. Thanks, guys. OperatorOur next question is from Nathan Rich from Goldman Sachs.Nathan Rich — Goldman Sachs — Analyst Hi. Good morning. Thanks for the questions, Brian. Maybe starting with the opex guidance. I think you mentioned kind of the higher levels that you are — you saw in the latter half of this year will continue into 2022. I guess it's kind of running in the back half of '21, was in the low 30% range in terms of revenue. Can you maybe talk about what you see the run rate being going forward both for 2022 and beyond because opex, as a percent of revenue, has come down a lot relative to historical levels. Do you see that getting back to historical levels? Or you kind of feel like the current rate that we're at is sort of what to expect as we go forward from here?Brian McKeon — Chief Financial Officer So I think the way to think about it, Nate, is we had a Q4 growth rate year on year of about 15%, and we're working — still working through some compares to some relatively more controlled growth, opex levels in the comparable prior year. And so entering into Q1, we expect kind of that same dynamic. We'll have a relatively higher rate of opex growth that will be our most challenging compare. And in general terms, I think for the full year, you should expect us to be trending back more in line with kind of our overall revenue growth rate. We want to lean in and invest toward future growth. I think our margin dynamics will, as they've been in the past, be supported by solid gross margin improvement. And so I think longer term, consistent with our longer-term outlooks that we've shared at investor day, I think opex growth closer to revenue growth is a reasonable expectation.Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer OK. That's helpful. And then, Brian, I don't know if you have any commentary on how we should expect kind of the weighting of earnings this year between like the first half and the second half, just kind of given the commentary on kind of the early first quarter trends as well as the higher opex levels. Is that going to kind of significantly change the typical seasonality that you usually see in the business?Brian McKeon — Chief Financial Officer Yes. It's more driven by compares than necessarily a change in seasonality, but I did mention that our margin improvement would be in the second half. And as we just discussed, I think our more challenging compare will be in Q1 in terms of the quarters this year. But that's, again, more reflective of kind of a year-on-year dynamic. The one thing to highlight specifically is we'll still be working through on LPD, we have the decline in the African swine fever revenues that really started in the third quarter of 2021, and we'll still be working through those compares, so that will have a dynamic as well.Nathan Rich — Goldman Sachs — Analyst OK. Great. Thanks a lot. OperatorOur next question is from Ryan Daniels from William Blair.Nick Spiekhout — William Blair — Analyst Good. Good morning. Nick speaking on for Ryan. Most of my questions have been asked. But I guess in the release, you mentioned you're still working your way through the ezyVet integration, at least on the opex side. I was wondering how far along are you in that until you kind of fully integrated and you're no longer dealing with those expenses? Thanks. Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer The ezyVet integration has gone quite well. We're far along in terms of really integrating our sales approach in organizations and product road maps. And that continues to be received extremely well in the marketplace, and you saw from the growth numbers that there's a lot of traction. Behind that, it's a key part of our strategy and over 80% of our PIMS placements were cloud-based placements this quarter. So really good traction far along in the integration been going well.Nick Spiekhout — William Blair — Analyst Great. Thanks. And I guess kind of just a quick follow-up on the wellness visit color with kind of that strong stacked wellness growth. I was wondering if you guys are seeing any change in the proportion of those that have included a TAM panel, like with the large growth are you seeing that kind of proportion come down or are you kind of maintaining what the historical rate was with that growth?Jay Mazelsky — President and Chief Executive Officer Yes. I mean it's been pretty constant in terms of panel mix. It's something we don't break out. It's — these are largely configured panels for wellness. So when customers use that, you don't get a lot of variation quarter to quarter. And so with that, I'd like to thank everybody for joining this morning's call. I know we have some employees who are listening, I'd like to say thank you to them for their excellent performance and continued passion for our purpose. Day in and day out, our team delivered excellent results aligned to our long-term opportunity, while also demonstrating unwavering commitment to our purpose in navigating an evolving landscape due to continued pandemic impacts. Very grateful for the IDEXX team and the purpose which drives our work. And so with that, we'll conclude the call. Thank you.Operator[Operator signoff] Duration: 57 minutesCall participants:Brian McKeon — Chief Financial OfficerJay Mazelsky — President and Chief Executive OfficerChris Schott — J.P. Morgan — AnalystErin Wright — Morgan Stanley — AnalystMichael Ryskin — Bank of America Merrill Lynch — AnalystJon Block — Stifel Financial Corp. — AnalystNathan Rich — Goldman Sachs — AnalystNick Spiekhout — William Blair — Analyst
More IDXX analysis
All earnings call transcripts
This article represents the opinion of the writer, who may disagree with the “official” recommendation position of a Motley Fool premium advisory service. We’re motley! Questioning an investing thesis — even one of our own — helps us all think critically about investing and make decisions that help us become smarter, happier, and richer.
fool.insertScript('facebook-jssdk', '//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3', true);
fool.insertScript('twitter-wjs', '//platform.twitter.com/widgets.js', true);