نتایج درآمد عالی به نظر میرسد، اما یک چیز Spotify را از سایر سهامهای فناوری متمایز میکند.
| The Motley Foolچگونه Spotify به پادکست جو روگان پاسخ می دهد، اطلاعات نادرست COVID، همانطور که نوازندگان Spotify را ترک می کنند، سرویس استریم قصد دارد قبل از اینکه پادکست ها درباره COVID-19 بحث کنند، توصیه هایی برای محتوا اضافه کند. فقط سوالات متداول، پادکست انحصاری USA TODAYJoe Rogan Spotify (NYSE: SPOT) اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده است، و لزوماً دلایل خوبی ندارد. هنرمندان ضبط صدا مانند نیل یانگ و دیگران موسیقی خود را از سرویس اشتراک استریم اسپاتیفای در اعتراض به آنچه که معتقدند اطلاعات نادرست در مورد COVID-19 است که توسط مهمانان در پادکست Rogan بحث میشود، خارج کردهاند. این وضعیت سرمایهگذاران را در مورد شرکت و سهام متعجب کرده است. Spotify قسمتهای پادکست مورد بحث را منتشر نکرده است، اما هشدارهای محتوایی را در قسمتهایی که حاوی بحث درباره COVID-19 است شامل شده است. روگان بابت این جنجال عذرخواهی کرده و گفته است که تلاش بیشتری خواهد کرد تا خود را در مورد موضوعات مورد بحث آموزش دهد و مهمانانی را که در مورد موضوعات بحث برانگیز صحبت می کنند بررسی کند. دنیل اک، مدیر عامل اسپاتیفای، از پادکست روگان که در 90 بازار اسپاتیفای در رتبه اول قرار دارد، دفاع کرد و در تماس با درآمد سه ماهه چهارم گفت: "ما سیاست های خود را بر اساس یک خالق تغییر نمی دهیم و آن را بر اساس تغییر نمی دهیم. هر چرخه رسانه ای یا تماسی از طرف شخص دیگری." سرمایهگذاران Spotify ممکن است نظرات متفاوتی در مورد Rogan و مهمانانش داشته باشند، اما در پایان روز، این هنوز یک بحث در سطح بالا است و آنها باید همان تصمیم را بگیرند: آیا Spotify ارزش سرمایهگذاری را دارد؟ در خبرنامه ما مشترک شوید: Daily Money برترین داستانهای مالی شخصی ما را به صندوق ورودی شما میرساندکاربران پشتیبانیشده از تبلیغات سریعتر در حال رشد هستند – اما نکتهای وجود دارد که این شرکت به تازگی نتایج درآمد سهماهه چهارم مالی 2021 را منتشر کرده است، که شامل اعداد و ارقامی درباره وضعیت کسبوکار است. Spotify دو گزینه استفاده برای پلتفرم خود دارد که بیش از 82 میلیون آهنگ و 3.6 میلیون پادکست را در خود جای داده است. این یک پلتفرم رایگان ارائه می دهد که برخی از ویژگی ها را محدود می کند و هر چند وقت یکبار شنونده باید تبلیغات را درج کند. برای خلاص شدن از شر تبلیغات و باز کردن قابلیتهای کامل پلتفرم، Spotify اشتراک ممتازی را برای شنوندگانی که خواهان بهترین تجربه ممکن هستند، ارائه میکند. در سهماهه چهارم، مشترکان ممتاز Spotify سالانه 16 درصد رشد کرده و از 155 میلیون به 180 میلیون رسیده است. مشترکینی که از تبلیغات پشتیبانی میکردند با 19 درصد کلیپ در سال نسبت به سال گذشته سریعتر رشد کردند و از 199 میلیون به 236 میلیون رسید. طرح تجاری اصلی Spotify این است که کاربران رایگان را به کاربران پولی تبدیل کند، زیرا از مدل ممتاز خود درآمد بیشتری کسب می کند. نمودار نشان می دهد که هر گزینه استفاده چگونه به سود ناخالص کمک می کند. کاربر TierTotal مشترکین با حاشیه ناخالص با پشتیبانی 236 میلیون29%Premium180 میلیون10% منبع داده: Spotify در حالی که ممکن است سرمایه گذاران توسط کاربرانی که از تبلیغات پشتیبانی می کنند با سرعت بیشتری نسبت به کاربران ممتاز رشد می کنند، ترسیده باشند، آنها باید از نحوه کسب درآمد از آنها خوشحال شوند. در سال 2020، Spotify از پایگاه تبلیغاتی خود حدود 6 میلیون یورو سود ناخالص به دست آورد. در این سال سود ناخالص خود را با 1850 درصد افزایش به 117 میلیون یورو رساند. بهبود مدل درآمدی که از تبلیغات پشتیبانی میکند، رشد کلی درآمد را به همراه داشت.TierTerFull-Year 2021 RevenueGrowth در مقابل Premium 20208.46 میلیارد یورو19%Ad-Supported1.21 میلیارد یورو62%Total9.67 میلیارد یورو23%منبع داده: کاربران Spotify-supported تبلیغ خواهند کرد هرگز برای Spotify ارزشی بیشتر از نمونه های ممتاز نداشته باشید، بهبود درآمدزایی یک پیشرفت خوشایند است. «ساکت کردن او» پاسخی نیست: مدیر عامل Spotify استفاده جو روگان از توهین های نژادی را محکوم می کند Spotify در فاصله چند اینچ از چرخش است. Spotify یک سهام فناوری در نظر گرفته می شود، حاشیه های آن با همتایان نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) فاصله زیادی دارد. با 26.5 درصد حاشیه ناخالص در طول سه ماهه چهارم، فضای زیادی برای هزینههای بالاتر از قیمت نهایی وجود ندارد. اسپاتیفای در هر دو سه ماهه چهارم و کل سال مالی به ترتیب 39 و 34 میلیون یورو ضرر کرده است. هزینه های بالاتر در تحقیق و توسعه (R&D) و فروش و بازاریابی (S&M) باعث زیان بیشتر از میانگین Q4 شد. با این حال، در حاشیه سود خالص سالانه منفی 0.4٪، سرمایه گذاران نباید نگران سودآوری آن باشند. آیا توصیه ها کافی هستند؟ Spotify برای افزودن توصیههایی به پادکستهایی که درباره اطلاعات COVID در میان اعتراضها بحث میکنند از منظر جریان نقدی آزاد، کسبوکار سودآور است. اسپاتیفای در کل سال 277 میلیون یورو جریان نقدی آزاد تولید کرد که 37 درصد آن از سهم 103 میلیون یورویی سه ماهه چهارم حاصل شد. تفاوت اصلی بین درآمد خالص و جریان نقدی آزاد، اضافه شدن غرامت مبتنی بر سهم به عدد درآمد خالص است. Spotify امسال 223 میلیون یورو به عنوان غرامت مبتنی بر سهام جمع آوری کرد که همچنین تعداد سهام را 3٪ افزایش داد. اگرچه این ناچیز نیست، سرمایه گذاران نباید خیلی نگران این هزینه باشند. سهام Spotify به دلیل حاشیه ناخالص پایین آن، با نسبت P/S بسیار پایین تر از بسیاری از شرکت های فناوری دیگر معامله می شود. با این حال، فروش 3 برابری برای این کسبوکار احتمالاً بسیار کم است، زیرا آخرین بار در اوج فروش همهگیر در مارس 2020 به این سطح رسید، علیرغم بهبود قابل توجه کسبوکار از آن زمان. سرمایهگذارانی که به دنبال ورود هستند میتوانند بدون ترس از پرداخت اضافی برای Spotify این کار را انجام دهند. «از آن مکان خارج شوید»: راکر نیل یانگ پیامی برای کارگران Spotify داردوقتی یک شرکت یک پلت فرم اجتماعی را اجرا میکند که به کاربرانش اجازه میدهد یا مشارکت کنندگان برای صحبت آزادانه، همیشه بحث و جدل وجود خواهد داشت. سرمایهگذاران در این شرکتها باید ریسک وارد شدن به آن را بدانند. اگر بتوانند از نوسانات ناشی از سرفصل جلوگیری کنند، این سهام میتوانند سرمایهگذاری بلندمدت خوبی داشته باشند. با افزایش درآمد ناشی از تبلیغات، سهام ممکن است به نقطهای برسد که وارد سبد سهام من شود، اما سرمایهگذاریهای بسیار بهتری در دسترس هستند. علاوه بر این، اگر تعداد بیشتری از هنرمندان موسیقی را از کاتالوگ Spotify حذف کنند، شرکت ممکن است با مشکلات بزرگی روبرو شود. احتمالاً این اتفاق نمیافتد، اما درک هر ریسکی هنگام سرمایهگذاری در یک شرکت عاقلانه است. سهام Spotify ممکن است خوب عمل کند، اما در حال حاضر برای من مناسب نیست. خداحافظ، SPOTIFY: در اینجا آمده است چگونه حساب خود را حذف کنید و اکنون به کجا برویدپیشنهاد Motley Fool دریابید که چرا Spotify Technology یکی از 10 بهترین سهام برای خرید در حال حاضر است: تیم تحلیلگر برنده جایزه ما بیش از یک دهه را صرف شکست در بازار کرده است. به هر حال، خبرنامه ای که آنها برای بیش از یک دهه اجرا کرده اند، Motley Fool Stock Advisor، بازار را سه برابر کرده است. فناوری Spotify در این لیست است – اما نه مورد دیگر وجود دارد که ممکن است نادیده بگیرید. برای دسترسی به لیست کامل اینجا را کلیک کنید! Keithen Drury در هیچ یک از سهام ذکر شده جایگاهی ندارد. Motley Fool مالک و پیشنهاد Spotify Technology است. Motley Fool یک خط مشی افشاگری دارد. Motley Fool یک شریک محتوای USA TODAY است که اخبار مالی، تجزیه و تحلیل و تفسیری را ارائه می دهد که برای کمک به افراد در کنترل زندگی مالی خود طراحی شده است. محتوای آن مستقل از USA TODAY تولید شده است.