آسانا ابزاری فوق العاده برای مدیریت تیم و وظایف خود است و می توانید به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه از آن استفاده کنید. البته نسخه رایگان آسانا امکانات کمتری نسبت به نسخه پولی دارد، اما بسیاری از تیم های کوچک آن را کافی می دانند.
اگر مطمئن نیستید که Asana Free یا Premium برای تیم شما مناسب هستند، در اینجا مقایسه ای بین این دو ارائه شده است. ما مدتهاست که از Asana استفاده میکنیم، بنابراین ویژگیهای هر دو نسخه رایگان و پولی و همچنین تفاوتهای کلیدی را که باید در نظر داشته باشید، بررسی خواهیم کرد.
آسانا رایگان شامل چه مواردی است؟
Asana Free یک ابزار مدیریت پروژه فوق العاده برای افراد و مشاغل کوچک است. اگر فقط قصد دارید از آن برای مدیریت کارهای شخصی یا پروژه های مستقل استفاده کنید، ممکن است کافی باشد.
هنگامی که یک حساب رایگان آسانا ایجاد می کنید، می توانید:
- وظایفی را ایجاد کنید و آنها را به اعضای مختلف تیم محول کنید.
- وظایف خود را در طرحبندیهای مختلف (نمای فهرست، نمای تابلو، و نمای تقویم) مشاهده کنید.
- حداکثر 15 عضو تیم را اضافه کنید و با آنها همکاری کنید.
- با سایر برنامهها مانند Slack، Harvest و Gmail یکپارچه شوید.
- دو نوع حساب مختلف (یک سازمان یا یک فضای کاری) ایجاد کنید.
- برای ترسیم سریعتر وظایف و پروژه ها به برخی از الگوهای رایگان پروژه Asana دسترسی داشته باشید.
- تیم های خود را راه اندازی کنید (به عنوان مثال، طراحی، بازاریابی، عملیات) و سپس افراد کلیدی را به هر کدام دعوت کنید.
- از برنامه تلفن همراه Asana برای مدیریت پروژه ها در حین حرکت استفاده کنید (برای iOS و Android موجود است).
ساخت ویدیوی روز
با آسانا رایگان می توانید به راحتی با یک تیم کوچک کار کنید، پروژه های خود را به وظایف قابل مدیریت تقسیم کنید و برای تکمیل آنها ضرب الاجل تعیین کنید. با نزدیک شدن به مهلت مقرر، آسانا برای شما ایمیل هایی ارسال می کند تا به شما یادآوری کند که سر کار بروید.
بزرگترین اشکال Asana Free این است که نمی توانید با یک تیم بزرگ کار کنید. شما فقط می توانید با تعداد محدودی از افراد همکاری کنید و نمی توانید پروژه های خصوصی ایجاد کنید.
این بدان معناست که هر پروژه ای که روی آن کار می کنید برای همه اعضای تیم شما قابل مشاهده خواهد بود. همچنین، شرکتها یا تیمهایی که نیاز به ایجاد پروژههای خصوصی و تعیین وابستگی وظایف دارند، متوجه میشوند که نسخه رایگان آسانا کافی نیست.
آنچه در Asana Premium دریافت می کنید
اگر نسخه رایگان آسانا آن را برای شما قطع نمی کند، ارتقا را در نظر بگیرید. این بانک را خراب نمی کند، و با یک سری چیزهای اضافی همراه است. پلن های پولی آسانا بر اساس نیاز شما به طبقات تقسیم می شوند. طرحهای پولی دارای نرخ ثابت ماهانه برای هر کاربر هستند، اما پرداخت سالانه برای شما تخفیف دارد.
طرح های موجود عبارتند از Asana Basic Plan، Asana Premium Plan، Asana Business Plan و Asana Enterprise Plan.
در Asana Premium، شما مجموعهای از ویژگیها را دریافت میکنید که امکان مدیریت کارآمدتر یک تیم متوسط را فراهم میکند، اگرچه این امری نیست مگر اینکه پروژه شما از آنها بهرهمند شود.
برای کمک به تصمیم گیری، به برخی از ویژگی های Asana Premium نگاهی بیندازید:
- تایم لاین: Asana Premium به شما امکان میدهد برنامههای پروژه را با ضربالاجلهای واقعی ایجاد کنید، هرگونه تضاد زمانی را شناسایی کنید، و در صورت نیاز بازبینی کنید. این بدان معنی است که شما همچنین می توانید ببینید که آیا (و کجا) ضرب الاجل های شما ممکن است با هم تداخل داشته باشند، که برای برنامه ریزی کارآمد عالی است. از آنجایی که با Asana ادغام شده و در زمان واقعی تغییر می کند، این یک نوع نمودار گانت کارآمدتر است.
- Forms: به Google Forms فکر کنید، اما در Asana. فرمها به شما امکان میدهند اطلاعات نظرسنجی را از اعضای تیم جمعآوری کنید و رفت و آمدهایی را که در غیر این صورت باید انجام میدادید کاهش دهید.
- نمای پیشرفت: میتوانید پیشرفت و تکمیل کارها را با نمای پیشرفت پیگیری کنید و رویکرد مدیریتی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید تا مطمئن شوید که تیم شما در مسیر رسیدن به اهداف پروژه است.
- نقاط عطف: شما همچنین می توانید نقاط عطف کار را به عنوان شاخص های مهم پیشرفت تعیین کنید تا به شفاف سازی اهداف پروژه و حفظ انگیزه تیم خود کمک کنید. این یک معیار مهم است، با در نظر گرفتن اینکه چقدر مهم است اطمینان حاصل شود که همه اعضای تیم چشمشان به جایزه است و اهداف جمعی را برای کار کردن درک می کنند.
- پشتیبانی اولویت: اگر درخواستی برای تیم پشتیبانی Asana دارید یا به نکات عیبیابی نیاز دارید، خط انتظار را دور بزنید و راهنمایی لازم را دریافت کنید.
- وابستگیهای وظیفه: وابستگیهای کار برای سازماندهی پروژههایی که به زنجیرهای از وظایف نیاز دارند عالی هستند، زیرا به شما امکان میدهند یک کار را وابسته به کار دیگری و ترتیبی که باید انجام شود مشخص کنید.
- قالبهای داخلی و سفارشی آسانا: میتوانید از قالبهای پروژه آسانا برای افزودن آسان گردشهای کاری جدید به آسانا، به جای ایجاد آنها از ابتدا استفاده کنید. آنها قبلاً برای موارد استفاده مختلف مانند بازاریابی، منابع انسانی یا فناوری اطلاعات طراحی شده اند. با این وجود، میتوانید الگوها را در صورت نیاز به تناسب نیازهای تیم خود تغییر دهید. با یک حساب پریمیوم، میتوانید قالبهای پروژه سفارشی را برای تیم خود بسازید و آنها را با عموم به اشتراک بگذارید تا دیگران از آن استفاده کنند.
- داشبورد: یک نمای کلی از پیشرفت پروژه های خود را با داشبورد مشاهده کنید. این نمودارهای بیدرنگ شخصیسازی شده را فراهم میکند تا به شما کمک کند ببینید کجا کار در حال گیرکردن است یا از مسیر خارج میشود، با گزینه صادرات به PNG و متعاقباً اشتراکگذاری آن با سهامداران.
- جستجوهای پیشرفته ذخیره شده: اگر برای شما دشوار است که تمام پروژه های تیم خود را در جستجوی یک ورودی خاص غربال کنید، جستجوی پیشرفته به شما امکان می دهد کارهایی را با معیارهای خاص پیدا کنید و آنها را برای استفاده در آینده ذخیره کنید.
برای خلاصه بیشتر ویژگیهای Asana Premium، راهنمای Asana's Premium را بررسی کنید.
اگر میخواهید قبل از تصمیمگیری در مورد انجام دادن، آسانا را دور بزنید، خوش شانس هستید. آسانا یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه را برای برنامه های Premium و Business خود ارائه می دهد.
آسانا رایگان در مقابل پرمیوم: آیا باید ارتقا دهید؟
هیچ پاسخ مستقیمی برای این سوال وجود ندارد. برای تعیین اینکه آیا ارتقا ایده خوبی است یا خیر، ابتدا باید در نظر بگیرید که برای چه چیزی از Asana استفاده می کنید.
در اینجا مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:
- اندازه تیم شما: اگر پروژه هایی دارید که به بیش از 15 عضو تیم نیاز دارند، ارتقا دهید.
- ماهیت پروژه شما: اگر پروژه های شما وابستگی به وظایف، اطلاعات حساسی دارند که باید خصوصی نگه داشته شوند یا می توانند از پشتیبانی اولویت دار بهره مند شوند، باید آن را ارتقا دهید.
- جایگزین های موجود: در حالی که آسانا عالی است، ممکن است بخواهید نرم افزارهای مدیریت پروژه دیگری را که ممکن است نیازهای شما را بهتر برآورده کنند، بررسی کنید. اگر فکر می کنید با چیدمان و ویژگی های آن بهره وری بیشتری خواهید داشت، Trello را امتحان کنید. یا، اگر کلیکآپ را در نظر دارید، در اینجا مقایسه کلیکآپ با آسانا وجود دارد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک تجربه بهتر را ارائه میدهد.
رایگان یا پولی: وظایف خود را در آسانا به راحتی انجام دهید
اگر پس از در نظر گرفتن این فاکتورها همچنان میخواهید حساب آسانا خود را ارتقا دهید، این کار را انجام دهید – به خصوص با استفاده از نسخه آزمایشی رایگان. امیدواریم که این مقایسه رایگان آسانا در مقابل پریمیوم به شما در تصمیم گیری هوشمندانه کمک کرده باشد.
اگر پیشنهادات آسانا آن را برای نیازهای پروژه شما کاهش نمی دهد، به سایر نرم افزارهای مدیریت پروژه با ویژگی های متنوع تر نگاه کنید.
آیا به دنبال نرم افزار مدیریت وظایف برای انجام کارها هستید؟ در اینجا برخی از بهترین مواردی که می توانید استفاده کنید آورده شده است.
بعدی را بخوانید
درباره نویسنده
کیده ارینفولامی
(73 مقاله منتشر شده)
Keyede Erinfolami مشتاق استفاده از فناوری برای بهبود بهره وری در زندگی روزمره و کار است. وقتی او نمی نویسد، می توانید باسن او را در Scrabble پیدا کنید یا بهترین زوایای عکاسی از طبیعت را پیدا کنید. رابطه سالمی با ویرگول آکسفورد دارد.
بیشتر
از Keyede Erinfolami
مشترک شدن در خبرنامه ما
به خبرنامه ما بپیوندید تا نکات فنی، نظرات، کتاب های الکترونیکی رایگان و معاملات انحصاری را دریافت کنید!
برای عضویت اینجا را کلیک کنید